1875-ÚJ-PEST, Épült
SchH-VIGARDA típusú gőzüzemű csavaros személyhajó #14
Schönichen Hermann-féle Hajógépgyár, Gép- és Kazánép. Intézet Budapest/Újpest HU
L:22,42m B:4,56m D:1,50m MP:48 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 22,42 m |
Hossz a függélyek között: | 22,18 m |
Legnagyobb szélesség: | 4,56 m |
Szélesség a főbordán: | 4,30 m |
Fixpont magasság: | 7,12 m |
Oldalmagasság: | 1,84 m |
Legnagyobb merülés: | 1,50 m |
Főgép teljesítmény: | 48 LE |
|
1919-XXII., Átépítve
MFTR Újpesti hajóműhely Budapest/Újpest HU
B:4,56m D:1,50m ▼
Hossz a függélyek között: | 21,44 m |
Legnagyobb szélesség: | 4,56 m |
Szélesség a főbordán: | 4,30 m |
Fixpont magasság: | 6,08 m |
Legnagyobb merülés: | 1,50 m |
Befogadó képesség: | 180 fő |
|
1944- december 8-án a RÉKA, a SÓLYOM, és az MFTR XXII. visszatért Budapestre, miután a szovjet csapatok Váctól északra elérték a Dunát és a kihajózás lehetősége megszűnt. 1945 tavaszán Újpesten, a Palotai szigetnél találták meg a hajókat elsüllyedve.
1960-ban selejtezve.