Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

IFJUGÁRDA exV.

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • 1920-V., MFTR.
    1945 elején Budapesten a Markó utcánál elsüllyedt; még abban az évben kiemelve és üzembe helyezve.
    1946. május 2-án ezzel a hajóval indult útra a menetrendi személyhajózás Budapdest és Dömös között a Szentendrei-ágon
    1948-V., Balatoni Hajózási Vállalat, , Dunai Osztály, Budapest HU
    1950 végén a balatonra kerül, ahol a BHNV Balatonfüredi Hajóépítő Üzemében átalakítják a balatoni viszonyokra, és megnövelik az utasbefogadó képességet
    1951-IFJUGÁRDA, Balatoni Hajózási Vállalat, Siófoki Kirendeltség.
    1955-IFJUGÁRDA, MAHART Balatoni Kirendeltség, Siófok. A PAJTÁS 1954. évi balatonfüredi balesete után az utasbefogadó-képességet visszaállítják az eredeti 150 főre és kisebb átalakításokat végeznek rajta.
    1963 tavaszán visszakerül a Dunára
    1964-ben selejtezve, átadva a Középdunavölgyi Vízügyi Igazgatóságnak.
  • Épült1920, Schlick-Nicholson Hajógyár, Budapest/Újpest, HU
    Legnagyobb hossz:27,18 m
    Legnagyobb szélesség:5,20 m
    Szélesség a főbordán:4,60 m
    Fixpont magasság:5,80 m
    Oldalmagasság:3,45 m
    Legnagyobb merülés:1,50 m
    Főgép teljesítmény:120 LE
    Átépítve1950, Balatoni Hajózási Nemzeti Vállalat Hajóépítő Üzeme, Balatonfüred, HU
    Befogadó képesség:180 fő
    Átépítve1955, MAHART Balatoni Hajózási Üzemigazgatóság, siófoki hajójavító üze, Siófok, HU
    Kisebb súlypont csökkentő átalakítások
    Befogadó képesség:150 fő