Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
Schlick-Nicholson Hajógyár RT, 1912-1927
Adatlap
Épített
- Aktív:1912-1927▼Ország:HUVáros:Budapest/ÚjpestRövid név:SNHGNicholson Fülöp 1912-ben bekövetkezett halála után a gyár beolvadt a Shlick-féle gépgyárba és Schlick-Nicholson név alatt működött tovább. A fúziót nagyarányú profilváltás követte. A hajóépítő telep az elzárógáton lévő zsilip körül volt. A világháború kitörése is serkentően hatott a hajógyártásra. Megkezdték a görög uszálytípus építését. Ezek a háború kitörése miatt az eredeti román megrendelők helyett a Mefter tulajdonába kerültek. Ezen a telepen épültek a MFTR csavargőzösei. 1917-ben a DGT-nek is építeni kezdtek egy kerekes vontató gőzöst, a GÖNYÜ-t, amely azonban csak a háború után készült el. A háborút követően, a MFTR műhelyének Budapestre költöztetése után a cég belföldi megrendelései elapadtak, de a hajógyár elvesztette külföldi piacát is, 1920-22-ben befejeztek még néhány, a háború alatt megkezdett hajót, majd ezek is elfogytak. 1927-ben megépült még a ma is közlekedő CSOBÁNC motoros a fellendülő balatoni hajózás számára. 1927-ben a gyár megszűnését követően beleolvadt a Ganz és Tsa. Danubius Gép-, Waggon- és Hajóépítő RT-be.
1927
CSOBÁNC Épült Motoros személyhajó Megrendelő: Balatoni Hajózási Rt (1.)L:25,32m B:5,78m D:1,67m MP:140 LE