Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
DÖMSÖD exSIÓFOK exPAJTÁS exII.
- Állapot:üzemen kívül1918-II., Épült SNHG-I. típusú gőzüzemű csavaros személyhajó Schlick-Nicholson Hajógyár RT Budapest/Újpest HUL:27,18m B:5,20m D:1,50m MP:2x150 LE ▼
Legnagyobb hossz: 27,18 m Legnagyobb szélesség: 5,20 m Szélesség a főbordán: 4,60 m Fixpont magasság: 5,80 m Oldalmagasság: 3,45 m Legnagyobb merülés: 1,50 m Főgép teljesítmény: 2x150 LE 1918-II., MFTR Magyar (Királyi) Folyam- és Tengerhajózási RT Budapest HU1945- elején Budapesten a Markó utcánál elsüllyedt.1946-ban kiemelve és üzembe helyezve1948-II., BHV Balatoni Hajózási (Nemzeti) Vállalat Budapest HU (BHV Dunai Osztály)1951-PAJTÁS, Átépítve BHV Hajóépítő Üzeme Balatonfüred HUbalatoni viszonyokra, és megnövelik az utasbefogadó képességet▼Befogadó képesség: 180 fő 1951-végén a Balatonra kerül.1952-PAJTÁS, BHV Balatoni Hajózási (Nemzeti) Vállalat Siófok HU (BHV Balatoni Osztály)1954-május 30-án Balatonfüreden felborult és elsüllyedt. 22 halott. Még abban az évben kiemelve.1954-Deák István okl. hajóskapitány, volt nautikai és igazságügyi hajózási szakértő kutatásai alapján a hajó nem volt sem az engedélyezettnél, sem a szokásosnál jobban túlterhelve. Felborulásában szerepet játszhatott, hogy a magas rendszersúlypontú hajó a füredi kikötőből a kikötő előtt zajló vitorlásverseny miatt a szokásos gyakorlattól (kihátrázás a nyílt víz felé) eltérően a parti Deák Ferenc (később Tagore) sétány felé előre indulva jobbforduló közben ráfuthatott az elbontott régi kikötő víz alatt maradt cölöpjére, és ez által kibillenhetett az egyensúlyából.1955-PAJTÁS, MAHART Magyar Hajózási RT Budapest HU1957-SIÓFOK, Átépítve MHRT-PAJTAS típusú motoros személyhajó MAHART Siófoki hajójavító Siófok HUMotorhajóvá átépítésL:26,33m B:4,86m D:1,24m MP:2x150 LE ▼Legnagyobb hossz: 26,33 m Hossz a függélyek között: 25,05 m Legnagyobb szélesség: 4,86 m Szélesség a főbordán: 4,55 m Fixpont magasság: 5,29 m Oldalmagasság: 2,23 m Legnagyobb merülés: 1,24 m Főgép típus: 2x LÁNG OML 674 Főgép teljesítmény: 2x150 LE 1957-SIÓFOK, MAHART Magyar Hajózási RT Budapest HU1959-DÖMSÖD, MAHART Magyar Hajózási RT Budapest HU1962-DÖMSÖD, Főgépcsere2x3 D 6 ▼Főgép típus: 2x3 D 6 Főgép teljesítmény: 2x150 LE 1987-kivonják a forgalomból.200?-Ismeretlen magántulajdonban, kedvtelési célú hajóvá átépítve.2008-Ismeretlen magántulajdonban, üzemképtelenül a Pilismaróti öbölben áll.