1912-SMS CSEPEL, Épült
TÁTRA osztályú romboló #40
Ganz és Tsa. Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár RT. Porto Ré Fiume/Porto Ré HU
Gerincfektetés: 1912.01.09.
Vízrebocsátás: 1912.12.30.
Átadás: 1913.12.29.
L:83,5m B:7,8m D:3,2m Disp:1050t MP:20300 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 83,5 m |
Legnagyobb szélesség: | 7,8 m |
Legnagyobb merülés: | 3,2 m |
Vízkiszorítás: | 1050 t |
Főgép típus: | 6xYarrow kazán/2xAEG gőzturbina |
Főgép teljesítmény: | 20300 LE |
Holtvizi sebesség: | 32,6 csomó |
|
1913-CSEPEL, Osztrák Magyar Császári és Királyi Haditengerészet, Pola, AH
1914-kihalássza a DAMPFER XVI. (Baron GAUTSCH) túlélőit.
1915-tűzpárbaj az olasz TURBINE rombolóval, majd felveszi a túlélőket. Olasz parti hadműveletekben vesz részt.
1916-a francia BERNOULLI tengaralattjáró megtorpedózza San Remo-tól délre; a BALATON és Tb 53T- kimentik.
1917-a BALATON-nal megtámadják, majd elsüllyesztik az olasz BOREA rombolót és a lőszerszállító CAROCCIO gőzöst, és súlyosan megrongálják VERITÁ és BERSAGLIERE gőzösöket.
1918-parti hadműveletekben vesz részt.
1927-Shanghai-ban állomásozik.
1929-03.25-én tájfunban eltűnik Finger Rocks-nál, Hea Chu Islands Amoy, China.