1916-HUNYAD, Épült
HUNYAD típusú, egycsavaros tengeri személy és áruszállító gőzhajó #68
Ganz és Tsa. Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár RT. Bergudi Fiume/Bergudi HU
HUNYAD néven az Ungaro-Croata megrendelésére kezdik építeni 68-as számon, eredetileg a VISEGRÁD testvérhajójának szánják, de a háború miatt átadására már nem kerül sor.
L:77,13m B:10,41m D:4,18m MP:2224 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 77,13 m |
Legnagyobb szélesség: | 10,41 m |
Oldalmagasság: | 4,40 m |
Legnagyobb merülés: | 4,18 m |
GRT: | 1275 |
Főgép típus: | quadralope gőzgép |
Főgép teljesítmény: | 2224 LE |
Holtvizi sebesség: | 13 csomó |
|
1920-ban bocsátják vízre a jogutód Cantiere Navali di Quarnero hajógyárban, időközben a terveken többször módosítanak. Végül az SHS királyságnak ítélik, csak 1933-ban fejezik be a Jugoszlávok új, 139-es építési szám alatt.
1941-CATTARO, olasz hadizsákmány, IT
1942-D 26, Olasz Haditengerészet, IT
1943- 09. 09.-én önsüllyesztést végez Santa Margharitánál, ezt követően német kézre kerül, akik kiemelik.
1944- 03. 22.-én a Livornói kikötő bejáratánál elsüllyesztik.
1947- körül a Jadranska Linijska Plovidba tulajdonába kerül, kiemelik és Splitben szétbontják.