Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
ÁRPÁD
- 1836-ÁRPÁD, DDSG Duna Gőzhajózási Társaság, Wien, A. #8
Az Óbudai Hajógyár első hajója, amelynek tervét angliai útján vásárolta Széchenyi, kor technikai színvonalának csúcsát képviselte. A hajó a Budapest Pozsony távot „mindössze” 24 óra alatt teljesítette, s ezzel korának egyik leggyorsabb magyar hajójának számított. A magyarok büszkesége volt továbbá, hogy az angol főgéppel felszerelt hajó magyar fából készült.
1852-új kazán.
1877-új főgép.
Az első világháborúban megsemmisült. Épült 1836, DGT Óbudai Hajógyára, Budapest/Óbuda, HU, #1 Legnagyobb hossz: 56,09 m Hossz a függélyek között: 53,03 m Legnagyobb szélesség: 14,03 m Szélesség a főbordán: 6,71 m Oldalmagasság: 2,90 m Legnagyobb merülés: 1,22 m Főgép típus: Boulton & Wat Főgép teljesítmény: 320 LE Átépítve 1844, DGT Óbudai Hajógyára, Budapest/Óbuda, HU Hossz a függélyek között: 56,98 m Legnagyobb szélesség: 13,16 m Szélesség a főbordán: 7,01 m Oldalmagasság: 3,05 m Legnagyobb merülés: 1,06 m Vízkiszorítás: 285 t Főgép teljesítmény: 320 LE