Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
DDSG Duna Gőzhajózási Társaság, 1829-1997
Adatlap
Lajstrom
- Aktív:1829-1997▼Ország:AVáros:WienRövid név:DDSGAz 1829-ben alapított Donau-Dampfschiffahrts-Gesellschaft, Erste, DDSG (Első Dunai Gőzhajózási Vállalat) a Dunán és mellékfolyóin hajózott, 1834-ben a tengeri hajózást is megkezdte (Trieszt-Konstantinápoly mint első gőzös a Földközi-tengeren). Az I. világháború előtt Európa egyik legnagyobb szárazföldi flottáját tartotta fenn (1914: 142 gőzös, 860 vontatóhajó 470 000 tonna űrtartalommal), és 1918 után is a vezető dunai hajózási vállalat maradt (1937: 22 utasszállító gőzhajó, 2225 hajó). vontató- és tehergőzös, 394 vontatóhajó, 29 olajszállító tartályhajó). A második világháború alatt drasztikusan csökkent a hajók száma.
Az 1945-1955 közötti megszállás alatt a német tulajdonú DDSG-t szovjet igazgatás alá helyezték; az 1955-ös államszerződés értelmében állami vállalkozásként került vissza osztrák tulajdonba (pénzügyi megváltás ellen).
1991-ben a DDSG-t felosztották a DDSG-Cargo GmbH-ra (teherszállítás) és a DDSG-Donaureisen GmbH-ra (személyszállítás).
1993-ban a német Stinnes AG megvásárolta a DDSG-Cargo-t, amelyet 1997-ben eladtak a német Gerhard Meier csoportnak.
1997-ben a DDSG-Cargo GmbH 175 000 tonna összűrtartalmú flottát vezényelt, és kb. 150 ember.
A DDSG-Donaureisen 1995-ben megszüntette a személyszállítási szolgáltatást. Ugyanebben az évben az Österreichisches Verkehrsbüro turisztikai iroda és a bécsi kikötő megalapította a DDSG-Blue Danube Schiffahrt GmbH céget, amely 5 hajóval rendelkezik a Bécs és a Wachau régió közötti kirándulásokhoz. A DDSG állami vállalat kb. 50 kikötőhely, amelyek használatáért díjat kell fizetni 1997