Menü
Hajóregiszter logó
mégsem

United Danubius-Schönichen-Hartmann Shipyard & Machine Works Co., 1896-1906

ikonInfo
ikonÉpített
  • Active:
    1896-1906
    Country:
    HU
    City:
    Budapest/Újpest
    Short name:
    DSchH
    A külföldi és a nagy Mefter megrendelések felvetették, hogy a két nagy gyárat, a Schönichen Hartmannt és a Danubius egyesítsék. Így újabb koncentráció révén 1896-ban létrejött a “Danubius-Schönichen-Hartmann Egyesült Hajó- és Gépgyár Rt.”. Különösen nagy költözködésre nem volt szükség, egyszerűen lebontották a két telepet elválasztó falat. A téli kikötő déli részétől az akkor épülő északi összekötő vasúti hídig terjedő gyár az ország egyik legjelentősebb üzeme lett. A munkások létszáma 2-3000 fő között mozgott, s a befektetések értéke elérte a 2-3 millió forintot. A milleniumi ünnepségeket követő hajómegrendelés csökkenések következtében, nagyméretű kazán, gép, híd- és vagongyártásra is berendezkedett a gyár. Ők építették a VASKAPU kötélhajót, amely 1971-ig segítette a Vaskapu-csatornában felfelé hajózó karavánokat. 1899-ben öt villamos világítással ellátott gőzhajó épült, 1901-ben épült náluk az első kerekes gőzhajó és 1906-ban az első úszódaru. A XX. század első éveiben indult meg a tankuszályok, valamint külföldi licenc alapján, a nagy teljesítményű diesel motorok gyártása. 1906-ban a Danubius-Schönichen-Hartmann Hajógyár gazdái, hogy a profitot növeljék csaknem egészen áttértek a hadihajók építésére. 1904-ben egy monitorpárt (TEMES és BODROG) náluk rendeltek meg. 1906-ban a gyár a Danubius Hajó- és Gépgyár RT nevet vette fel.
  • 1896
    1906

    1906

    #963 PATROUILLENBOOT 'B' Built riverine military steamship Procurer: Austro-Hungarian I&R Danube Flottilla
    L:28,35m B:4,41m D:0,7m Disp:34,4t MP:2x200 LE