1917-IV. KÁROLY, Built
Ganz-IV. KÁROLY class, sidewheeler passenger steamer #1276
Ganz & Co. Danubius Machine-, Waggon- & Shipyard Co. Ltd. Budapest/Újpest HU
L:77,40m B:15,313m D:1,75m MP:840 LE ▼
Length overall: | 77,40 m |
Lenght between perpendiculars: | 75,00 m |
Extrem breadth: | 15,313 m |
Beam: | 7,74 m |
Fixpoint height: | 8,75 m |
Depth: | 2,70 m |
Draft: | 1,75 m |
Main engine type: | Háromhengeres compound /triplex/ gép. #333 |
Output of main engine: | 840 LE |
Number of passengers: | 1200 person |
|
1944- escaped to Austria
1958-FELSZABADULÁS, Rebuilt
MAHART Újpest Shiprepair Yard Budapest/Újpest HU
L:80,60m B:15,29m D:1,85m ▼
Length overall: | 80,60 m |
Extrem breadth: | 15,29 m |
Depth: | 2,70 m |
Draft: | 1,85 m |
|
1976-rejected.
1978-SZŐKE TISZA II.,
City of Szeged Szeged HU From 1979 used as discoship in Szeged.
2000-SZŐKE TISZA II., Tiszayacht Kft. Standing in the Tápé inlet.
2010-SZŐKE TISZA II., Technológia Tudásalapú Vállalkozásfejlesztési Nonprofit Kht.
2012-2007-SZŐKE TISZA II., Tiszayacht Kft.
2012-Tárgyalások, árverések és szakértői vélemények a hajó egyes részeinek védetté nyilvánításáról és megmenthetőségéről. A hajó berendezéseinek egy részét (árbocrúd, árboctalp, kéménybillentő mechanika, horgonycsörlő, szellőző kürtő, 3 hengeres expanziós (Compaund) gőzgép, kormánymű-kormányrendszer, kormánylapát, gőz-segédkormány, lapátkerék-tengely és tengelycsapágyazás, a gép gyártmánytáblája) megőrzendő, védett műszaki emlékké nyilvánították. Ezt követően árverésen értékesítették a hajót egy fémhulladék feldolgozó vállalkozásnak.
2013-vízfelszín fölötti rész részlegesen szétbontva, a megőrzésre kijelölt alkatrészek egy része megsemmisült vagy eltűnt. A bontást végző vállalkozás tönkre ment.
2016-Portás Csaba