1851-RADETZKY, Épült
DGT-AUSTRIA típusú gőzüzemű oldalkerekes személyhajó DGT Óbudai Hajógyára Budapest/Óbuda HU
L:56,28m B:13,20m D:1,07m Disp:258t MP:360 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 56,28 m |
Hossz a függélyek között: | 54,25 m |
Legnagyobb szélesség: | 13,20 m |
Szélesség a főbordán: | 7,00 m |
Oldalmagasság: | 2,74 m |
Legnagyobb merülés: | 1,07 m |
Vízkiszorítás: | 258 t |
Főgép típus: | Escher Wyss &Co / triplex #40 |
Főgép teljesítmény: | 360 LE |
|
1876- május 26-án a RADETZKY-t al-dunai útján, eltérítették a menetrend szerinti útvonaltól. A román oldalon Gheorgiu Carabia állomáson civil ruhában beszállt kb. 200 fő „bolgárkertész" a hajón átöltözött katonaruhába és Hriszto Botev, a híres költő és szabadságharcos vezérlete alatt arra kényszerítették -írásban is -a hajó kapitányát, Dagober Englendert, hogy a bolgár oldalon Kozlodujnál, a törökök által megszállt oldalon kössön ki. A Dunán először történt hajóeltérítés. Ezzel kezdődött meg a bolgárok szabadságharca. Bulgáriában ma is tisztelettel emlékeznek erre a hajóra, amely számukra olyan, mint nekünk a Nemzeti Múzeum lépcsője.
1914-selejtezve