Accept
Cookie settings
The hajoregiszter.hu website uses cookies for convenient operation. By continuing to use this site, you consent to the storage of cookies on your computer.
BALATON exFK 312 exIRMA exMOHÁCS exALEXANDRIA exPETŐFI exBALATON
- Status:withdrawn from service1872-BALATON, Built SchH-BALATON class, screw propelled steam tug #6 Hermann Schönichen Shipmachine & Boiler Works Budapest/Újpest HUL:27,40m B:4,68m D:1,20m MP:80 LE ▼
Length overall: 27,40 m Extrem breadth: 4,68 m Depth: 2,50 m Draft: 1,20 m Main engine type: M. Schimmelbusch (Wien) compaund steam engine Output of main engine: 80 LE 1872-BALATON, Zala-Somogy Steamship Co. Keszthely HU1874-1877-BALATON, Rév-fülöp-Boglári Gőzhajózás (Steamshipping of Révfülöp-Boglár Co.)1878-PETŐFI, United Körös River Steamshipping Co. Szarvas HU1878-the ship was moved to the Danube1879-ALEXANDRIA, Albrecht Főherczeg Uradalma Apatin HU1881-1892-MOHÁCS, Rosenfeld Simon, Mohács, HU1893-MOHÁCS, Rebuilt United Schönichen-Hartmann Shipyard, Machine & Boiler Works Budapest/Újpest HUL:30,3m B:6,00m D:1,4m Disp:116,00t MP:100 LE ▼Length overall: 30,3 m Lenght between perpendiculars: 28,00 m Extrem breadth: 6,00 m Beam: 4,9 m Depth: 1,98 m Draft: 1,4 m Displacement: 116,00 t Output of main engine: 100 LE 1899-IRMA, Schödl Károly, Budapest, HU1911-(1913?) IRMA, Sand and Gravel Transportation Co., Budapest, HU1922-IRMA, Újlaki Téglagyár (Brick Factory of Újlak).1926-IRMA, Egyesült Építőipari és Hajózási Rt. Budapest HU1930-IRMA, Nagybátony-Újlak Egyesült Iparművek Rt. Budapest HU1944-Blown by german troops at 2027,5 km of the Danube1951-Lifted up ant transported back to Hungary1953-FK 312, Rebuilt Southern Yard of FOKA Budapest HURebuild az motorshipL:30,8m B:7,2m D:0,9m Disp:116,00t MP:160 LE ▼Length overall: 30,8 m Lenght between perpendiculars: 29,25 m Extrem breadth: 7,2 m Beam: 5,31 m Fixpoint height: 5,68 m Depth: 1,8 m Draft: 0,9 m Displacement: 116,00 t Main engine type: Ricardo-Stork S-160. Diesel (4 cylinder.) Output of main engine: 160 LE 1953-FK 312, FOKA River Regulation and Dredging Co. Budapest HU1972-FK 312, Rebuilt Baja Yard of FOKA Baja HUreceived a new auxiliary machine and electrical equipment.1978-rejected after more than 100 working years.1981-BALATON, Balatonboglár Council.2008-április 17.-én a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal kezdeményezte a hajó védetté nyilvánítását, miután ismeretlen tettesek géppel lefűrészelték és eltulajdonították a hajó bronz hajócsavarját.2009-május 7.-én a leromlott állapotú hajó a kora esti órákban gyújtogatás következtében kiégett.2011-nyarán pályázati támogatásból a hajótestet helyreállítják. 2012 július 22-én hajózástörténeti kiállítás nyílik a hajóban.