Magyar
  English
fejkep
Kovach Géza
Adatlap
Hajók
Típus:Magángyüjtemények
Szerző:
Cím:Kovach Géza
Megjegyzés:
Kiadó:
Hely:
Év:
Hol jelent meg:
Oldal:
Link:

MAHARD 308 2016 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter -
Forrás: Kovach Géza
Feltöltve: 2016. 12. 15. 18:58
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

MAHARD 308

 

VASKAPU gőzös drótköteles kapaszkodó hajó a Grébennél 1961-ben.

Forrás: Kovach Géza
Feltöltve: 2012. 03. 19. 22:32
Szerkesztő: - vas -

VASKAPU

 

DOROG m/s géptér, Bodó Imre güv., 1961 március.

Forrás: Kovach Géza
Feltöltve: 2012. 03. 19. 22:30
Szerkesztő: - vas -

DOROG

     

BUDAPEST

Forrás: Kovach Géza
Feltöltve: 2012. 03. 19. 22:21
Szerkesztő: - vas -

BUDAPEST

 

PÉCS

Forrás: Kovach Géza
Feltöltve: 2012. 03. 19. 22:19
Szerkesztő: - vas -

PÉCS

 

MÁTRA,
Visegrád, 1967.

Forrás: Kovach Géza
Feltöltve: 2012. 03. 19. 22:18
Szerkesztő: - vas -

MÁTRA

 

Az IPOLY és a DOROG az újvidéki telelőben 1963-ban.

Forrás: Kovach Géza
Feltöltve: 2012. 03. 19. 22:16
Szerkesztő: - vas -

IPOLY

 

A LELLE és a SZEMES vízibuszok Leányfalun 1964-ben.

Forrás: Kovach Géza
Feltöltve: 2012. 03. 19. 22:14
Szerkesztő: - vas -

SZEMES

 

DUNAFÖLDVÁR

Forrás: Kovach Géza
Feltöltve: 2012. 03. 19. 22:11
Szerkesztő: - vas -

DUNAFÖLDVÁR

 

A KŐSZEG Láng főgépének építési táblája.

Forrás: Kovach Géza
Feltöltve: 2012. 01. 19. 21:18
Szerkesztő: - vas -

KŐSZEG

 

A KŐSZEG ms teste (orr és a raktári rész) a MAHART Dunaharaszti Üzemében épült MAHART 1314 névvel. Ez volt az 1300-s sorozatú dereglye típusú uszályok 14. darabja. A farrészt a MAHART Hajójavító Üzem készítette és a két acélszerkezet összeépítését is ott végezték. Az összeépítést mm pontossággal végezték. A hajó kettősfenekű kanalas orrkiképzésű, tolóbakos, egyraktáras kivitelű
A LÁNG főmotor eredetileg az Óbudai Hajógyár és a MAHART Hajójavító Üzem kooperációjában épült ms. Miskolc 800 LE-s folyami vontató bal főgépének korszerűsítésével készült.
Az eredetileg öntöttvas dugattyús motor a hajó 1969 évi átépítésénél korszerű Karl Shmidt gyártmányú, hesselmann égésterű alumínium dugattyúkat, rövidített szelephimbákat és Brown Boveri licensz alapján gyártott Ganz-MÁVAG gyártmányú LV60 típusú levegő-visszahűtőt kapott.
Az eredeti fehérfém csapágyazását korszerű 5 rétegű galvanizált Glyco gyártmányú csapágyakra cserélték. A motor korszerűsítését a MAHART Hajójavító Üzem motorszerelő műhelye végezte. A főmotor átépítésével egyidőben az eredeti Ganz-Jendrassik II. JMC 130-s segédmotor helyett Csepel D414 motorral hajtott EVIG SHX kefenélküli szinkrongenerátoros 3x 230v-s erőátviteli hálózat kialakítására is sor került.
Az építés pillanatában is már avultnak tekinthető gépészet a kor színvonalának megfelelően megújult.
1979-ben a hajó farrészét átalakították, a kormányképesség javítására korszerű Jenkel típusú hidraulikus kormányberendezés került beépítésre. Ezt követően a hajó alkalmassá vált a géperő változtatása nélküli helyben fordulásra.
A 2002-ben végzett átépítés során a hajótestet nem hosszabbították így a hajó hosszméretei a mai napig változatlanok.
Kovách Géza volt MAHART mérnök közése alapján.

Forrás: Kovach Géza
Feltöltve: 2012. 01. 09. 09:43
Szerkesztő: -kt-

KŐSZEG