Magyar
  English
fejkep
KŐSZEG
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Besorolás: KŐSZEG típusú áruszállító tolóhajó
ENI szám: 8657007
Mmsi: 243071107    pozíció
Callsign: HGKG
Állapot: üzemen kívül
Épült1968, MAHART Újpesti Hajójavító, Budapest/Újpest, HU
Az orr- és középrész dunaharaszti üzemben épült.
Legnagyobb hossz:81,86 m
Hossz a függélyek között:80,70 m
Legnagyobb szélesség:10,03 m
Szélesség a főbordán:10,00 m
Fixpont magasság:6,44 m
Oldalmagasság:2,91 m
Legnagyobb merülés:2,50 m
DWT:1362,5
GRT:961
Főgép típus:Láng 6 LD 315 RFT #3652-57
Főgép teljesítmény:720 LE
Főgép teljesítmény:530 kW
Holtvizi sebesség:15,1 km/h
Befogadó képesség:5 fő
Átépítve1979, MAHART Újpesti Hajójavító, Budapest/Újpest, HU
farrész átépítés
Főgépcsere2002, MAHART Újpesti Hajójavító, Budapest/Újpest, HU
emelhető kerékállással átépítve
Főgép típus:1xMTU 12V 400 M60R.
Főgép teljesítmény:1050 kW
1968-KŐSZEG, MAHART.
2004-KÖSZEG, MAHART Duna Cargo Kft, Budapest, HU.
2011-ideiglenesen leállítva
Nincs adat!

KŐSZEG 2014 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter
Képpozíció
Feltöltve: 2015. 04. 07. 16:30
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

KŐSZEG

 

KŐSZEG Basel, 2003 június 23.

Felvétel: Urs Vogelbacher
Feltöltve: 2014. 11. 29. 14:59
Szerkesztő: -kt-

KŐSZEG

 

A KŐSZEG önjáróhajó félreállítva Csepelen 2012 márciusában.

Felvétel: Faludy István
Feltöltve: 2012. 03. 16. 19:10
Szerkesztő: - vas -

KŐSZEG

 

A KŐSZEG Láng főgépének építési táblája.

Forrás: Kovach Géza
Feltöltve: 2012. 01. 19. 21:18
Szerkesztő: - vas -

KŐSZEG

 

A KŐSZEG ms teste (orr és a raktári rész) a MAHART Dunaharaszti Üzemében épült MAHART 1314 névvel. Ez volt az 1300-s sorozatú dereglye típusú uszályok 14. darabja. A farrészt a MAHART Hajójavító Üzem készítette és a két acélszerkezet összeépítését is ott végezték. Az összeépítést mm pontossággal végezték. A hajó kettősfenekű kanalas orrkiképzésű, tolóbakos, egyraktáras kivitelű
A LÁNG főmotor eredetileg az Óbudai Hajógyár és a MAHART Hajójavító Üzem kooperációjában épült ms. Miskolc 800 LE-s folyami vontató bal főgépének korszerűsítésével készült.
Az eredetileg öntöttvas dugattyús motor a hajó 1969 évi átépítésénél korszerű Karl Shmidt gyártmányú, hesselmann égésterű alumínium dugattyúkat, rövidített szelephimbákat és Brown Boveri licensz alapján gyártott Ganz-MÁVAG gyártmányú LV60 típusú levegő-visszahűtőt kapott.
Az eredeti fehérfém csapágyazását korszerű 5 rétegű galvanizált Glyco gyártmányú csapágyakra cserélték. A motor korszerűsítését a MAHART Hajójavító Üzem motorszerelő műhelye végezte. A főmotor átépítésével egyidőben az eredeti Ganz-Jendrassik II. JMC 130-s segédmotor helyett Csepel D414 motorral hajtott EVIG SHX kefenélküli szinkrongenerátoros 3x 230v-s erőátviteli hálózat kialakítására is sor került.
Az építés pillanatában is már avultnak tekinthető gépészet a kor színvonalának megfelelően megújult.
1979-ben a hajó farrészét átalakították, a kormányképesség javítására korszerű Jenkel típusú hidraulikus kormányberendezés került beépítésre. Ezt követően a hajó alkalmassá vált a géperő változtatása nélküli helyben fordulásra.
A 2002-ben végzett átépítés során a hajótestet nem hosszabbították így a hajó hosszméretei a mai napig változatlanok.
Kovách Géza volt MAHART mérnök közése alapján.

Forrás: Kovach Géza
Feltöltve: 2012. 01. 09. 09:43
Szerkesztő: -kt-

KŐSZEG

 

KŐSZEG
2010 08 10
Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter
Képpozíció
Feltöltve: 2010. 09. 13. 20:48
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

KŐSZEG

  

KŐSZEG Pozsonyban 2008. március 13-án

Felvétel: bleriot
Feltöltve: 2008. 10. 28. 20:35
Szerkesztő: Buday László

KŐSZEG

  

KŐSZEG 2008 Majna

Felvétel: Vas Márton
Forrás: Vas Márton
Feltöltve: 2008. 10. 04. 17:05
Szerkesztő: -kt-

KŐSZEG

 

KŐSZEG építési táblája

Felvétel: Major Péter
Feltöltve: 2008. 09. 02. 23:51
Szerkesztő: Kádár Zoltán

KŐSZEG

 

KŐSZEG a komáromi hajógyári öbölben
2008. január 6-án

Felvétel: Bleriot
Képpozíció
Feltöltve: 2008. 01. 08. 08:49
Szerkesztő: Buday László

KŐSZEG

 

KŐSZEG Baján 2007- ben

Felvétel: Davos
Forrás: Pethő Dávid
Feltöltve: 2007. 05. 21. 15:41
Szerkesztő: Pethő Dávid

KŐSZEG

 

KŐSZEG ködben az altenwörthi zsilip alatt (2006. 08. 23.).

Felvétel: Vaskovics Péter
Forrás: -vas-
Képpozíció
Feltöltve: 2006. 08. 26. 22:31
Szerkesztő: - vas -

KŐSZEG

 

KŐSZEG m/s

Forrás: Pethő Dávid
Feltöltve: 2006. 04. 20. 20:44
Szerkesztő: Pethő Dávid

KŐSZEG

  

A KŐSZEG a Matrózcsárdánál, még 1974, az IPOLY tolóvá való átépítése előtt. A háttérben egy feltehetően Újpesten épült tengerjárót vontatnak.

Képpozíció
Feltöltve: 2006. 03. 15. 22:24
Szerkesztő: Horváth József

KŐSZEG

 

KŐSZEG Dürnstein fölött 2006-ban.

Felvétel: Neuwirth Csaba
Képpozíció
Feltöltve: 2006. 03. 10. 14:22
Szerkesztő: -kt-

KŐSZEG

 

KŐSZEG

Felvétel: folyamhajo.hu
Feltöltve: 2005. 06. 06. 00:00
Szerkesztő: Kalmár Dániel

KŐSZEG

 

KŐSZEG

Forrás: via-donau.org
Feltöltve: 2005. 04. 22. 00:00
Szerkesztő: -kt-

KŐSZEG

 

KŐSZEG 2004 A

Feltöltve: 2005. 04. 20. 00:00
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

KŐSZEG