Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
Csepel Magyar-Svéd Hajózási RT., 1941-1945
- Aktív:1941-1945▼Ország:HUVáros:BudapestA magyar Királyi Szabadkikötő 1939-től tengerhajózási üzemággal is kibővült, melynek célja a Duna-Dél-Amerika összeköttetés megteremtése volt. Vitéz Bornemissza Félix a kikötő igazgatója erre a célra 3 db. 2300 tonnás folyam-tengerjáró hajót rendelt a Ganz hajógyárban HUNGÁRIA, BRAZÍLIA, ARGENTÍNA néven. Ezek a hajók odafelé a híres Ganz-motormozdonyokat, visszafelé pedig kávét hoztak volna. 1941 végéra a dél-amerikai partnerekkel gyakorlatilag befejezett tárgyalások lerakták az alapjait egy budapesti kávéközpontnak, amely egész Európa kávészükségletét tudta volna biztosítani. Az új hajók a "Csepel" Magyar-Svéd Hajózási RT. tulajdonát képezték volna. Az első dél-amerikai hajó, a HUNGÁRIA 1945-re el is készült. El is vitték hamarosan a szovjetorosz győzők CHIATURI névre átkeresztelve. Mondani sem kell, hogy a dél-amerikai tervek kivitelezése a szovjet megszállással lehetetlenné váltak.
ddr. Juba Ferenc: A magyar tengerészet nagyjai 91-92 o. 1945
Tengeri áruszállító hajó-C/3.
HUNGÁRIA Épült 1945 Ganz és Tsa. Villamossági-, Gép-, Waggon- és Hajógyár RTL:82,5m B:13,3m D:4,55m Disp:3340t MP:4 X 400 LE