Menü
Hajóregiszter logó
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

AMAL Arab-Magyar Associated Lines Co. (mgr. MAHART, Budapest), 1975-1986

ikonAdatlap
ikonLajstrom
  • Aktív:
    1975-1986
    Ország:
    HU
    Város:
    Budapest
    Rövid név:
    AMAL
    A '70-es évek közepén bekövetkezett fellendülés idején a Mahart, hogy a közel-keleti szállításokban nagyobb részt kapjon, az Eurábiával közösen leányvállalatot alapított AMAL (Arab-Magyar) Navigation Co. néven. Az új cég két hajót hozott át svéd lobogó alól 1975 végén, '76 elején AMAL GLORY és AMAL EXPRESS néven. Nem voltak hosszú életűek, a GLORY-t 1980 tavaszán Bilbaoban, az EXPRESS-t 1982 tavaszán Karacsiban adták el bontásra. A vállalat ezután néhány évig hajó nélkül működött. Alig öt év múlva elkezdődtek a selejtezések a Mahartnál. Valamennyi hazai építésű hajónkat, amely elmúlt húsz éves, sorra kiszuperálták. Először a még meglévő három hazajáró került sorra. Azok 1983/84-ben újra feljöttek Budapestre, de csak néhány útra. 1984 februárjában az ÚJPEST-et eladták az AMAL-nak, amely ARRABONA néven használta, magyar személyzettel. Honi kikötője nem ismert, ugyanis bélyegzőjéből kifaragták a betűket. Az akkori személyzet állítása szerint, magyar lobogó alatt futott 1985 május végéig. Aztán görögök vették meg, s 1986 végén leszerelték. Az AMAL tulajdonosai ekkor már 52,2%-ban arabok voltak. Egyikük Affaki Juszuf a Mena Shipping társtulajdonosaként 1968-ban vette meg a DUNA és a BALATON motorosokat. Később, hogy a Mahart egy általa alapított új közös vállalatba, a CENAM-ba vihesse és magyar lobogó alatt járathassa tengerjáró hajói egy részét ki kellett vásárolnia az arab részesedést ebből a vállalatból, ami így került a CENAM-ba.

    Horváth József: Mi lesz veled magyar tengerhajózás? Aqua Magazin, 2001. 25. sz.
  • 1975
    1986

    1986

    Folyam-tengeri motorhajó-C/1.

    ARRABONA Épült 1964 MHD Angyalföldi Gyáregysége
    L:81,50m D:3,10m MP:2X800 LE