Menü
Hajóregiszter logó
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

Gheorgiu Dej Hajógyár, 1951-1962

ikonAdatlap
ikonLajstrom
ikonÉpített
  • Aktív:
    1951-1962
    Ország:
    HU
    Város:
    Budapest/Újpest
    Rövid név:
    Ganz
    A Ganz Hajógyár neve 1951-től Gheorghiu Dej Hajógyár lett. A termelés azonban változatlan ütemben folyt tovább, így az 1949-től gyártott 1100 tonnás ULJANA GROMOVA osztályú tengerjáró sorozatból 1959-ig 100 darab készült el. Komoly újszerű feladatot jelentett a gyár tervezőgárdájának a Lengyelország számára épített tengeri személyszállító motoroshajó a MAZOWSZE megépítése. A hajó 1955-ben készült el, s csavarjait 2 db 800 lóerős Láng-dieselmotor működtette. Felfutott az úszódaruk építése is, főleg az új 5 és 100 tonnás önjáró úszó forgódaruk iránt mutatkozott kereslet. 1957-ben az 5 tonnás daruk gyártását az öböl népszigeti oldalára telepítették. Ebben az időben, a sorozatgyártás szükségessé tette új technológiák alkalmazását, így a szegecselést felváltotta a hegesztés és a szekciógyártás is bevezetésre került. 1958-ra készültek el az 1100 tonnás sorozatot felváltó modernebb típustervek 1200 és 1500 tonnás változatban. A hajókat először két, majd egycsavaros kivitelben tervezték. Az 1500/1200 tonnás változatból 6, az 1200 tonnás változatból 62 talált vevőre. A magyar hajózás számára új típusú Duna-tengerjárók is kifejlesztésre kerültek. 1958 és 1961 között adták át a HAZÁM, TOKAJ, BADACSONY, CSEPEL és TIHANY hajókat. 1962-ben ismét sor került a hajóipar átszervezésére. Az iparághoz tartozó Gheorghiu Dej Hajógyárat, Ganz Daru- és Kazángyárat, az Óbudai Hajógyárat, a váci Dunai Hajógyárat, valamint a Balatonfüredi Hajógyárat „Magyar Hajó- és Darugyár (Ganz)” néven mérlegbeolvasztással egyesítették. Egyidejűleg megszűnt az 1953-ban alakult Hajóipari Tröszt, illetve az azt felváltó Hajóipari Igazgatóság.
  • 1951
    1962

    1962

    Motoros személyhajó-A/3.

    KEMÉNY SÁNDOR Épült 1956 Gheorgiu Dej Hajógyár
    L:20,60m MP:200 LE
  • 1951
    1962

    1962

    #1882 BORSOD Épült Folyam-tengeri motorhajó Megrendelő: DTRT (Detert) Magyar (Királyi) Duna-Tengerhajózási RT
    L:81,50m B:10,60m D:3,10m MP:2X800 LE
    #1956 L. Épült Dízelüzemű úszódaru
    B:19,00m D:2,3m Disp:790t MP:2x120 LE
    #1957 LI. Épült Dízelüzemű úszódaru
    L:40,36m B:19,01m D:2,3m Disp:790t MP:2x120 LE
    #1958 LII. Épült Dízelüzemű úszódaru
    B:19,00m D:2,3m Disp:790t MP:2x120 LE
    #1959 LIII. Épült Dízelüzemű úszódaru
    B:19,00m D:2,3m Disp:790t MP:2x120 LE