Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

Schönichen-Hartmann-féle Egyesült Hajó-, Gép- és Kazángyár, 1890-1896

ikonAdatlap
ikonHajók
  • Ország:
    HU
    Város:
    Budapest/Újpest
    Aktív:
    1890-1896
    Különös véletlen, hogy a magyar hajógyártás két jeles úttörője, Schönichen és Hartmann ugyanabban az évben, 1889-ben hunyt el. Telepeiket a Magyar Leszámítoló és Pénzváltó bank megvásárolta és Schönichen-Hartmann Egyesült Hajó-, Gép- és Kazángyár néven egyesítette. A banktőke fellendítette a hajógyártást. Itt bocsátották vízre - többek között - 1891-ben a KÖRÖS monitor, 1891-ben a KELÉN balatoni személyszállító gőzös, majd 1982-ben a SZAMOS monitort is. 1893-ban már 71 hajót építettek, közöttük 53 görög uszályt. A 90-es évek közepétől igen jelentős megrendeléseket kaptak az új magyar hajózási vállalattól a Meftertől. Itt készült el a FERENCZ JÓZSEF és ERZSÉBET KIRÁLYNÉ, SZÉCHENYI ISTVÁN, DEÁK FERENCZ termesgőzös, valamint a GARAM, HERNÁD, LATORCZA és ZAGYVA vontatógőzösök. 1895-ben a gyárat RT-vé szervezték. A külföldi és a nagy Mefter megrendelések felvetették, hogy a két nagy hajógyárat a Schönichen-Hartmannt és a Danubiust egyesítsék, s így csökkentsék a beruházási és adminisztrációs költségeket. Miután a bankok egymás között megegyeztek a két gyárat Danubius-Schönichen-Hartmann Magyar Hajó- és Gépgyár RT. Néven közös vállalattá vonták össze 1896-ban.