Menü
Hajóregiszter logó
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

Óbudai Hajógyár, 1945-1961

ikonAdatlap
ikonLajstrom
ikonÉpített
  • Aktív:
    1945-1961
    Ország:
    HU
    Város:
    Budapest/Óbuda
    Rövid név:
    DGT
    A háború után a volt DGT Hajógyár - mint volt német tulajdon - hadizsákmányként szovjet kezelésbe került. 1947-ben szovjet dokumentációk alapján megindult a hajógyártás is, de a kapacitás nagy részét a szovjet jóvátételi igények kielégítése kötötte le. Az első jóvátételi sorozatban 400 LE-s vontató gőzhajók épültek (108 db.). 1957-ben a sorozat 89. számú hajója a MAHART tulajdonába került BAKONY néven. Szintén szovjet tervek alapján, újabb, ezúttal személyszállító gőzösökből álló sorozat építését kezdték meg 1952-ben. 737/205-ös projekt. A 71 darabos sorozat hajóit szintén lapátkerék hajtotta. A sorozat 66. tagja az OMSZK közvetlenül átadása után kigyulladt és teljesen kiégett. Helyreállítása után ez lett a SZOT első, üdülőhajója, BUDAPEST néven. A gyár 1953-ban került a magyar állam tulajdonába. A saját tervezőgárda merőben új, dízelmotorral hajtott típusok tervezésébe fogott. Ennek eredményeként, 1959-ben megépült DUNAJ osztályú személyhajó sorozat első egysége (egyébként ekkor építették meg az utolsó gőzhajót Óbudán), 1960-ban pedig az 1200 LE-s tolóhajó az ANAPA. 1962-től a magyar hajógyárakat összevonták, így az óbudai gyár a Magyar Hajó és Darugyár (MHD) óbudai gyáregysége lett.
  • 1945
    1961

    1961

    Vontató motorhajó-B/3.

    TAVASZ Épült 1951 Óbudai Hajógyár
    Disp:37,5t
  • 1945
    1961

    1961

    #1568 VYCHEGDA Épült Motoros személyhajó Megrendelő: Volgskoe Rechnoe Parahodstvo
    L:77,9m B:15,2m D:1,36m Disp:800t MP:2 X 400 LE
    #1569 VISHERA Épült Motoros személyhajó Megrendelő: Kamskoe Rechnoe Parahodstvo
    L:77,9m B:15,2m D:1,36m Disp:800t MP:2 X 400 LE
    #1570 VILYUY Épült Motoros személyhajó Megrendelő: Kamskoe Rechnoe Parahodstvo
    L:77,9m B:15,2m D:1,36m Disp:800t MP:2 X 400 LE
    #1571 VOLKHOV Épült Motoros személyhajó Megrendelő: Volgskoe Rechnoe Parahodstvo
    L:77,9m B:15,2m D:1,36m Disp:800t MP:2 X 400 LE
    #1572 DESNA Épült Motoros személyhajó Megrendelő: Kamskoe Rechnoe Parahodstvo
    L:77,9m B:15,2m D:1,36m Disp:800t MP:2 X 400 LE
    #1578 DUNAYSKIY-18 Épült Toló motorhajók Megrendelő: Óbudai Hajógyár
    L:41,0m B:9,5m MP:1340 LE
    BEREZINA Épült Motoros személyhajó Megrendelő: Kamskoe Rechnoe Parahodstvo
    L:77,9m B:15,2m D:1,36m Disp:800t MP:2 X 400 LE
    DUNAYSKIY-10 Épült Toló motorhajók Megrendelő: Volgskoe Rechnoe Parahodstvo
    L:41,00m B:9,50m D:2,20m MP:1340 LE
    DUNAYSKIY-11 Épült Toló motorhajók Megrendelő: Óbudai Hajógyár
    L:41,0m B:9,5m MP:1340 LE
    DUNAYSKIY-12 Épült Toló motorhajók Megrendelő: Óbudai Hajógyár
    L:41,0m B:9,5m MP:1340 LE
    DUNAYSKIY-13 Épült Toló motorhajók Megrendelő: Óbudai Hajógyár
    L:41,0m B:9,5m MP:1340 LE
    DUNAYSKIY-14 Épült Toló motorhajók Megrendelő: Óbudai Hajógyár
    L:41,00m B:9,50m D:2,20m MP:1340 LE
    DUNAYSKIY-15 Épült Toló motorhajók Megrendelő: Óbudai Hajógyár
    MP:1340 LE
    DUNAYSKIY-16 Épült Toló motorhajók Megrendelő: Óbudai Hajógyár
    L:41,0m B:9,5m MP:1340 LE
    DUNAYSKIY-17 Épült Toló motorhajók Megrendelő: Volgskoe Rechnoe Parahodstvo
    L:41,0m B:9,5m MP:1340 LE
    BUG Épült Motoros személyhajó Megrendelő: Moskovskoe Rechnoe Parahodstvo
    L:77,9m B:15,2m D:1,36m Disp:800t MP:2 X 400 LE
    BUREYA Épült Motoros személyhajó Megrendelő: Kamskoe Rechnoe Parahodstvo
    L:77,9m B:15,2m D:1,36m Disp:800t MP:2 X 400 LE
    BELAYA Épült Motoros személyhajó Megrendelő: Moskovskoe Rechnoe Parahodstvo
    L:77,9m D:1,36m MP:2 X 400 LE