Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

VESZPRÉM exERZSÉBET exVESZPRÉM

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • Besorolás:
    ENI szám:
    86001527
    Mmsi:
    243070610
    Callsign:
    HGFJ
    Állapot:
    aktív
    1900.03.19-VESZPRÉM, Balaton Halászati Részvénytársaság, Kiliti-Vilmatelep, HU.
    1930-ban, a motoros vontatóhajókkal egy időben látták el olyan hálóbehúzó motoros kötélcsörlő berendezéssel, amellyel az addig emberi erővel végzett hálóbehúzás nehéz és fáradságos munkájának nagyobb részét kiválthatták. Ekkortól nevezhető „halászvontató”-nak
    1945.03.23-án visszavonuló német csapatok Balatonfüreden felrobbantották és elsüllyedt.
    1946.01.28-VESZPRÉM, Balatoni Halászati Szövetkezet, Siófok, HU.
    1946.06-kiemelik, két uszály közé kötve a halászat siófoki telephelyére vontatják
    1946.12.01-ERZSÉBET, Balatoni Halászati Szövetkezet, Siófok, HU.
    1948.01.20-ERZSÉBET, Állami Gazdaságok Hal- és Nádgazdasági Üzeme, Siófok, HU
    1951.06.12-VESZPRÉM, Balatoni Halászati (Nemzeti) Vállalat, Siófok, HU
    1952.06.21-VESZPRÉM, Balatoni Hajózási Vállalat (BHV), Budapest, HU, a Dunára kerül. Testvérével, a ZALÁ-val együtt a BHV dunai részlegének két motorosára (SIRÁLY, VIHAR), és a BHV Siófoki Kirendeltségének egy motorosára (CSOPAK) cserélték el.
    1953.11.06-Budapesten, 2 üres uszállyal, hegymenetben a Margít-híd pesti parti hídnyílásában felüt, amitől a hátsó harmadban a gerincsori lemez beszakad, a hajó elsüllyed.
    Bejegyzés a Hajókönyvbe: „MESZHART Hajóműhely, Budapest, XIII., NÉPSZIGET 14 db foltot hegesztettünk új lemezekből, 1953.11.26.”
    1955.01.01-VESZPRÉM, MAHARTMagyar Hajózási Rt. Budapest, HU.
    1959.08.22-VESZPRÉM, MAHART, Siófoki Kirendeltsége, HU. Visszakerül a Balatonra
    1960.07.01-motorhajóvá átépítve a MAHART siófoki üzemében.
    Bejegyzés a Hajókönyvbe: „1960.VII.1 A hajótest újjáépítve, illetve motorosra átépítve, ez alkalommal új [Hajó]könyvvel ellátva. Széll Károly műszaki vezető"
    1964-VESZPRÉM, MAHART Folyamhajózási Üzem-igazgatóság, Budapest, HU, ismét a Dunára kerül
    1973-ban selejtezve.
    1973-VESZPRÉM, MAHAJOSZ Magyar Hajófuvarozó Szövetség, Baja, HU

    Forrás: Deák István, Siófok
  • Épült1900, Danubius-Schönichen-Hartmann Egyesült Hajó- és Gépgyár RT., Budapest/Újpest, HU, #870
    A hajó összeépítésének helye: Kiliti–Vilma-telep
    Legnagyobb hossz:19,45 m
    Hossz a függélyek között:18,90 m
    Szélesség a főbordán:4,00 m
    Fixpont magasság:7,40 m
    Oldalmagasság:1,90 m
    Legnagyobb merülés:1,50 m
    Vízkiszorítás:73,808 t
    DWT:22,68
    Főgép teljesítmény:70 LE
    Átépítve1960, MAHART Balatoni Hajózási Üig, Siófoki hajójavító, Siófok, HU
    Főgép típus:Lang 6 VMR 35
    Főgép teljesítmény:210 LE

VESZPRÉM, 1900-1946, Balaton Halászati RT., Siófok, HU