Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

VASKAPU exLASCAR

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • Besorolás:
    Callsign:
    JTMF
    Állapot:
    szétbontva
    1891-LASCAR, G. Tweedy & Co., London, GBR
    1893-LASCAR, London Steamers Co., London, GBR
    1897-VASKAPU, "Levante" Magyar Keleti Tengerhajózási RT., Fiume, AT-HU
    1903. 08. 31.-én éjfélkor a hajón illegálisan tárolt dinamit felrobbant. Az eset 28 halálos áldozatot követelt, köztük volt a hajó kapitánya (Lettis), az első tiszt (Desztokovics Kázmér) és a második tiszt (Pesztics Francesco). A szállított utasok közül 17 halt meg. A robbanás az első osztályú szalon és a parancsnoki híd környékén történt, a hajó teljesen kiégett, és a félig elmerült roncs a partra sodródott. Burgaszba vontatták. A robbanásért macedón terroristákat okoltak, akik így akartak bosszút állni az Osztrák-Magyar Monarchia akkori politikájáért, amivel nem támogatták a függetlenségi mozgalmukat. A hajót később oroszok vették meg.
    1904-VESTA, Russian S.S. Nav. & Trading Co., Odessa, RU
    1924-IN-EUNU, Sadik Zade Freres & Co, Constantinopol, TR
    1932-INÖNÜ, Sadik Zade Freres & Co., Istanbul, TR
    1933-TAS, Sosyete Vapurculuk, Istanbul, TR
    1936-TAS, Devlet Denizyollary Isletmesi, Istanbul, TR
    1937-TAS, Deniz Bank Umum Mudenlugu, Istanbul, TR
    1939-TAS, Devlet Denizyollari Isletmesi Umum Mudurlugu, Istanbul, TR
    1941-TUNG, Devlet Denizyollari Isletmesi Umum Mudurlugu, Istanbul, TR
    1944-TUNG, Devlet Denizyollari Isletmesi ve Limandari, Istanbul, TR
    1948-a hajó leszerel.
    1949-Istanbulban szétbontják.
  • Épült1891, Wigham Richardson & Co. Ltd., Newcastle, GBR, #252
    Legnagyobb hossz:79,2 m
    Legnagyobb szélesség:11,0 m
    Oldalmagasság:6,0 m
    DWT:1737
    GRT:1065
    Főgép típus:Triplex hármohengeres gőzgép
    Főgép teljesítmény:525 LE