Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
TÜNDE
- 1928-TÜNDE, Balatoni Hajózási RT. Budapest/Siófok, HU
1945 március 25.-én megakadályozva azt, hogy a visszavonuló német csapatok felrobbantsák, Révfülöp előtt a fenékszelep kinyitásával saját személyzete süllyesztette el a KELÉN-nel együtt.
1945 tavaszán a Balatoni hajók közül elsőként kiemelve és 3 napos megfeszített munkával újra üzembe állítva.
1947-TÜNDE, Balatoni Hajózási Vállalat, Budapest/Siófok, HU.
1950-ben az eredeti fa testet a Balatonfüredi Hajógyárban szegecselt vastestre építették át.
1955-TÜNDE, MAHART Siófoki Kirendeltség, Budapest/Siófok, HU.
1964-TÜNDE, MAHART Balatoni Hajózási Üzemigazgatóság, Budapest/Siófok, HU.
1972-Főgép csere, és magasított hablemez az orron. A következő években a hajóval a szezonon kívül vontattak
1984-TÜNDE, MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalat, Siófok, HU
1994-teljes felújítás (vízvonal alatti héjazat teljes cseréje, hidraulikus kormány, 3x220V elektromos rendszer, szennyvízrendszer, fedélzeti elrendezés változása)
2002-TÜNDE, Balatoni Hajózási RT, Siófok, HU.
2012-teljes gépészeti felújítás Épült 1927, IBUSZ Yachtépítő Telepe, Balatonfüred, HU Tervezte: dr. Max Oertz hamburgi mérnök a Balatonra. Szlavón tölgyfatest és fedélzet. A Diagonal–Carwell hajótest belső 23 mm vastagságú burkolata diagonális irányban, a külső 28 mm vastagságú burkolat pedig hosszirányban egymás mellé fektetett pallókból állt. Vas bordákkal és vasból készült vízmentes válaszfalakkal épült. A felépítmény teakfából, a burkolatok és berendezések mahagóniból készültek. Az elektromos áramot (120 V, 15A) Ganz egyenáramú dinamó biztosította. Testvérével a CSONGOR-ral azonos méretben készült, azonban attól eltérően már eredetileg is zárt kormányállásal. Legnagyobb hossz: 22,75 m Hossz a függélyek között: 21,20 m Legnagyobb szélesség: 4,67 m Fixpont magasság: 6,23 m Oldalmagasság: 2,85 m Legnagyobb merülés: 1,75 m Főgép típus: Benz MVMR 11 35 dieselmotor Holtvizi sebesség: 16(20) km/h Befogadó képesség: 130 fő Átépítve 1950, Balatonfüredi Hajógyár, Balatonfüred, HU A fa héjazatú hajótest átépítése szegecselt vas hajótestre a Balatonfüredi Hajógyárban. Az első utastérből személyzeti lakóteret alakítottak ki, a főfedélzeten a hátsó utastér lejáratához büféhelységet építettek. Legnagyobb hossz: 23,64 m Hossz a függélyek között: 22,71 m Legnagyobb szélesség: 4,81 m Szélesség a főbordán: 4,51 m Fixpont magasság: 5,51 m Oldalmagasság: 2,86 m Legnagyobb merülés: 1,93 m Vízkiszorítás: 64-75,7 t Holtvizi sebesség: 10,5 km/h Befogadó képesség: 120 fő Főgépcsere 1972, MAHART Balatoni Hajózási Üig, Siófoki hajójavító, Siófok, HU Főgép típus: SKL 4 NVD 26-2 (gy.sz.: 552243) Főgép teljesítmény: 135 LE Hajtómű típusa: WWüa 172 irányváltó Befogadó képesség: 100 fő Főgépcsere 2012, Balatoni Hajózási Rt Hajójavító, Siófok, HU Főgépcsere Főgép típus: Sole SDZ-165 / DEUTZ BF4M 1013 Mi Főgép teljesítmény: 160 LE Főgép teljesítmény: 118,0 kW