Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

TÜNDE

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • Besorolás:
    ENI szám:
    860 1247
    Állapot:
    aktív
    1928-TÜNDE, Balatoni Hajózási RT. Budapest/Siófok, HU
    1945 március 25.-én megakadályozva azt, hogy a visszavonuló német csapatok felrobbantsák, Révfülöp előtt a fenékszelep kinyitásával saját személyzete süllyesztette el a KELÉN-nel együtt.
    1945 tavaszán a Balatoni hajók közül elsőként kiemelve és 3 napos megfeszített munkával újra üzembe állítva.
    1947-TÜNDE, Balatoni Hajózási Vállalat, Budapest/Siófok, HU.
    1950-ben az eredeti fa testet a Balatonfüredi Hajógyárban szegecselt vastestre építették át.
    1955-TÜNDE, MAHART Siófoki Kirendeltség, Budapest/Siófok, HU.
    1964-TÜNDE, MAHART Balatoni Hajózási Üzemigazgatóság, Budapest/Siófok, HU.
    1972-Főgép csere, és magasított hablemez az orron. A következő években a hajóval a szezonon kívül vontattak
    1984-TÜNDE, MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalat, Siófok, HU
    1994-teljes felújítás (vízvonal alatti héjazat teljes cseréje, hidraulikus kormány, 3x220V elektromos rendszer, szennyvízrendszer, fedélzeti elrendezés változása)
    2002-TÜNDE, Balatoni Hajózási RT, Siófok, HU.
    2012-teljes gépészeti felújítás
  • Épült1927, IBUSZ Yachtépítő Telepe, Balatonfüred, HU
    Tervezte: dr. Max Oertz hamburgi mérnök a Balatonra. Szlavón tölgyfatest és fedélzet. A Diagonal–Carwell hajótest belső 23 mm vastagságú burkolata diagonális irányban, a külső 28 mm vastagságú burkolat pedig hosszirányban egymás mellé fektetett pallókból állt. Vas bordákkal és vasból készült vízmentes válaszfalakkal épült. A felépítmény teakfából, a burkolatok és berendezések mahagóniból készültek. Az elektromos áramot (120 V, 15A) Ganz egyenáramú dinamó biztosította. Testvérével a CSONGOR-ral azonos méretben készült, azonban attól eltérően már eredetileg is zárt kormányállásal.
    Legnagyobb hossz:22,75 m
    Hossz a függélyek között:21,20 m
    Legnagyobb szélesség:4,67 m
    Fixpont magasság:6,23 m
    Oldalmagasság:2,85 m
    Legnagyobb merülés:1,75 m
    Főgép típus:Benz MVMR 11 35 dieselmotor
    Holtvizi sebesség:16(20) km/h
    Befogadó képesség:130 fő
    Átépítve1950, Balatonfüredi Hajógyár, Balatonfüred, HU
    A fa héjazatú hajótest átépítése szegecselt vas hajótestre a Balatonfüredi Hajógyárban. Az első utastérből személyzeti lakóteret alakítottak ki, a főfedélzeten a hátsó utastér lejáratához büféhelységet építettek.
    Legnagyobb hossz:23,64 m
    Hossz a függélyek között:22,71 m
    Legnagyobb szélesség:4,81 m
    Szélesség a főbordán:4,51 m
    Fixpont magasság:5,51 m
    Oldalmagasság:2,86 m
    Legnagyobb merülés:1,93 m
    Vízkiszorítás:64-75,7 t
    Holtvizi sebesség:10,5 km/h
    Befogadó képesség:120 fő
    Főgépcsere1972, MAHART Balatoni Hajózási Üig, Siófoki hajójavító, Siófok, HU
    Főgép típus:SKL 4 NVD 26-2 (gy.sz.: 552243)
    Főgép teljesítmény:135 LE
    Hajtómű típusa:WWüa 172 irányváltó
    Befogadó képesség:100 fő
    Főgépcsere2012, Balatoni Hajózási Rt Hajójavító, Siófok, HU
    Főgépcsere
    Főgép típus:Sole SDZ-165 / DEUTZ BF4M 1013 Mi
    Főgép teljesítmény:160 LE
    Főgép teljesítmény:118,0 kW

TÜNDE, 1955-1984, MAHART Magyar Hajózási RT Siófok, HU