Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

SZŐKE TISZA II. exFELSZABADULÁS exSZENT IMRE exSAS exIV. KÁROLY

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • 1917-IV. KÁROLY, Magyar Folyam- és Tengerhajózási Rt. (MFTR).
    1919-SAS, MFTR.
    1930-SZENT IMRE, MFTR.
    1944 végén Ausztriába menekítik
    1947 SZENT IMRE, MESzHART.
    1950-FELSZABADULÁS, MESzHART.
    1955-FELSZABADULÁS, MAHART.
    1958-ban a MAHART Újpesti Hajójavító Üzemben átépítve turistahajóvá.
    1976-ban selejtezve, állóhajó állományba sorolva.
    1978-SZŐKE TISZA II., Szegedi Fürdő és Hőforrás Vállalat.
    1979-discohajóként üzemel Szegeden.
    2000-SZŐKE TISZA II., Tiszayacht Kft. A Tápéi-öbölben áll.
    2010-SZŐKE TISZA II., Technológia Tudásalapú Vállalkozásfejlesztési Nonprofit Kht.
    2012-januárjában a part mellé húzott hajó aszimmetrikus kiapadás miatt (a tat bal oldala felült a parti rézsűn, az orr bebukott a víz alá) félig elsüllyedt a jeges Tápéi öbölben. A kiemelésére tett kísérletek sikertelenül jártak.
    2012-Tárgyalások, árverések és szakértői vélemények a hajó egyes részeinek védetté nyilvánításáról és megmenthetőségéről. A hajó berendezéseinek egy részét (árbocrúd, árboctalp, kéménybillentő mechanika, horgonycsörlő, szellőző kürtő, 3 hengeres expanziós (Compaund) gőzgép, kormánymű-kormányrendszer, kormánylapát, gőz-segédkormány, lapátkerék-tengely és tengelycsapágyazás, a gép gyártmánytáblája) megőrzendő, védett műszaki emlékké nyilvánították. Ezt követően árverésen értékesítették a hajót egy fémhulladék feldolgozó vállalkozásnak.
    2013-vízfelszín fölötti rész részlegesen szétbontva, a megőrzésre kijelölt alkatrészek egy része megsemmisült vagy eltűnt. A bontást végző vállalkozás tönkre ment.
    2016-Portás Csaba
    2017-A roncs a Hajózásért Alapítvány tulajdonába kerül
    2019 októberében a hajótest a víz kiszivattyúzását követően újra úszik
    2020 január 23-26 között a KÉSZ Kft. és a MAHARD Kft. sikeresen partra húzza a hajót a Tápéi öböl északi végén
  • Épült1917, Ganz és Tsa. Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár RT, Budapest/Újpest, HU, #1276
    Legnagyobb hossz:77,40 m
    Hossz a függélyek között:75,00 m
    Legnagyobb szélesség:15,29 m
    Szélesség a főbordán:7,74 m
    Fixpont magasság:8,75 m
    Oldalmagasság:2,70 m
    Legnagyobb merülés:1,50 m
    Főgép típus:Háromhengeres compound /triplex/ gép. #333
    Főgép teljesítmény:800 LE
    Átépítve1958, MAHART Újpesti Hajójavító, Budapest/Újpest, HU
    Legnagyobb hossz:80,60 m
    Legnagyobb szélesség:15,29 m
    Oldalmagasság:2,70 m
    Legnagyobb merülés:1,85 m

SZŐKE TISZA II., 1978-2000, Szeged Vízügyi Hivatal, Szeged, HU