Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

SZERHAJÓ III. exBF 2

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • Besorolás:
    Állapot:
    ismeretlen
    1927-BF 2., Balatoni Kikötők m. kir. Felügyelősége.
    Nem önjáró úszómunkagép, Menck-Hambrock /Hamburg/ gyártmányú gőzüzemű cölöpverő berendezéssel. (A gőzüzemű darut és cölöpverőfejet magába foglaló fatornyot korábban a BGRT-től bérelt »BGRT II.« számú fauszályra telepítette a felügyelőség) Az 1927-ben épült új vas hajótestre nem csak a gőzüzemű darut és cölöpverő fejet magába foglaló 16 méter magas fa tornyot telepítették át, hanem az új hajót, annak első harmadában egy 1,5 tonna emelőképességű uszálydaruval is felszerelték, amely kézi hajtással üzemelt.
    1948-BF 2, Székesfehérvári Vízgazdálkodási Körzet Balatoni Kirendeltsége
    1950-SZERHAJÓ III., Balatoni Hajózási Nemzeti Vállalat (Budapest) Siófoki Kirendeltsége, Siófok
    1955-SZERHAJÓ III., MAHART Magyar Hajózási Részvénytársaság (Budapest) Balatoni Kirendeltsége, Siófok. Korszerűsítés; a fa szerkezetű cölöpverő tornyot új, acélszerkezetű toronyra cserélik
    1964-SZERHAJÓ III., MAHART Magyar Hajózási Részvénytársaság (Budapest) Balatoni Hajózási Üzemigazgatóság, Siófok
    1979-selejtezve. A hajótestet kikötőpontonnak értékesítették Mohácsi Révhajózási Vállalatnak. Az acél daru/cölöpverő torony és a gőz működtette cölöpverő fej hulladékvasként értékesítve. A gőzgép meghajtású cölöpemelő csörlőjét átépítették dízelmeghajtásúra, amit a kézi működtetésű horgonyemelő berendezéssel, a kézi működtetésű négy lavírcsörlővel, valamint az ugyancsak kézi működtetésű uszálydaruval beépítettek az 1978/1979-ben a MAHART Vezérigazgatóság beruházásában Siófokon a MAHART Balatoni Hajózási Üzemigazgatóság műhelyében épült új SZERHAJÓ-ba.

    Forrás: Deák István, Siófok
  • Épült1927, Balatoni Kikötők m. kir. Felügyelősége, Siófok, HU
    Legnagyobb hossz:30,45 m
    Legnagyobb szélesség:6,88 m
    Oldalmagasság:2,00 m
    Legnagyobb merülés:0,47 m
    Vízkiszorítás:64,75 - t
    Főgép típus:Menck-Hambrock
    Főgép teljesítmény:18 LE
    Átépítve1955, Balatoni Hajózási Nemzeti Vállalat Hajóépítő Üzeme, Balatonfüred, HU
    fa szerkezetű cölöpverő tornyot új, acélszerkezetű toronyra cserélik

SZERHAJÓ III., 1955-1979, MAHART Magyar Hajózási RT, Budapest, HU