Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
SZATURNUSZ
- Alumínium nagyvitorlás 125 négyzetméter felmért vitorlázattal.
A hajótest és a felépítmény Vácon épült a Dunai Hajógyárban, az árbocozat, belső berendezések, felszerelések kialakítása és a hajó készre szerelése a Balatonfüredi Hajógyárban történt. Az alumínium változat a szerkezeti tömeg különbségből adódóan nagyobb tömegű tőkesúlyt kapott (6,56 tonna).
1956 február-SZATURNUSZ, MAHART Siófoki Kirendeltsége, Budapest/Siófok
1984-SZATURNUSZ, MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalat, Siófok
1985-ben Pásztor Ferenc vezetésével 100 napos búvárexpedíción vesz részt a Vörös tenger egyiptomi partszakaszán és az Indiai óceánon
1990-SZATURNUSZ, MAHART Balatoni Hajózási Kft., Siófok
2002-SZATURNUSZ, Balatoni Hajózási RT., Siófok
2005-teljes átépítés "kalózvitorlássá"
2016-üzemen kívül
2017-SZATURNUSZ, Esztergomi Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium Hajdú Antal Sportköre (visszaépítve eredeti formájára, Balatonkenesén üzemel) Épült 1955, Dunai Hajógyár, Vác, HU A 125 m2 vitorlafelületű, tőkesúlyos, ketch elrendezésű, kétárbocos tengeri vitorlás-motorost a Kohó és Gépipari Minisztérium Hajóipari Igazgatóság Fejlesztési Osztály tervezőcsoportja tervezte a híres hajótervező és -építő, Hankóczy (Benacsek) Jenő irányításával, 1954-55-ben. A szegecselt kivitelű alumínium hajótest és felépítmény Vácott, a Dunai Hajógyárban épült, a felszerelés, berendezés, vitorlázat stb. tervezése, összeállítása és a hajó összeszerelése a Balatonfüredi Hajógyárban történt. A hajó 1955-ben elkészült. Legnagyobb hossz: 16,95 m Hossz a függélyek között: 12,00 m Legnagyobb szélesség: 3,73 m Oldalmagasság: 2,92 m Legnagyobb merülés: 2,00 m Vízkiszorítás: 15,53 t Főgép típus: Csepel D 413 Főgép teljesítmény: 50 LE Holtvizi sebesség: 16 csomó Befogadó képesség: 31 fő