Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
SZATURNUSZ
- Állapot:aktív1955-SZATURNUSZ, Épült 125 m2 típusú vitorlás motoros Dunai Hajógyár Vác HUA 125 m2 vitorlafelületű, tőkesúlyos, ketch elrendezésű, kétárbocos tengeri vitorlás-motorost a Kohó és Gépipari Minisztérium Hajóipari Igazgatóság Fejlesztési Osztály tervezőcsoportja tervezte a híres hajótervező és -építő, Hankóczy (Benacsek) Jenő irányításával, 1954-55-ben. A szegecselt kivitelű alumínium hajótest és felépítmény Vácott, a Dunai Hajógyárban épült, a felszerelés, berendezés, vitorlázat stb. tervezése, összeállítása és a hajó összeszerelése a Balatonfüredi Hajógyárban történt.
Az alumínium változat a szerkezeti tömeg különbségből adódóan nagyobb tömegű tőkesúlyt kapott (6,56 tonna).L:16,95m B:3,73m D:2,00m Disp:15,53t MP:50 LE ▼Legnagyobb hossz: 16,95 m Hossz a függélyek között: 12,00 m Legnagyobb szélesség: 3,73 m Oldalmagasság: 2,92 m Legnagyobb merülés: 2,00 m Vízkiszorítás: 15,53 t Főgép típus: Csepel D 413 Főgép teljesítmény: 50 LE Holtvizi sebesség: 16 csomó Befogadó képesség: 31 fő 1956-SZATURNUSZ, MAHART Magyar Hajózási RT Budapest HU Siófoki Kirendeltsége1984-SZATURNUSZ, MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalat / Kft. Siófok HU1985-SZATURNUSZ, Pásztor Ferenc vezetésével 100 napos búvárexpedíción vesz részt a Vörös tenger egyiptomi partszakdasdzán és az Indiai óceánon1990-SZATURNUSZ, MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalat / Kft. Siófok HU2001-SZATURNUSZ, BHRT Balatoni Hajózási Rt./Zrt. Siófok HU2005-teljes átépítés "kalózvitorlássá"2016-SZATURNUSZ, ÁtépítveEsztergomi Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium Hajdú Antal Sportköre (visszaépítve eredeti formájára, Balatonkenesén üzemel)MP: 110 kW ▼Főgép típus: Volvo Penta AD31 B(BT) Főgép teljesítmény: 110 kW 2022-SZATURNUSZ, Kárpát-Medence Jövőjéért Alapítvány2023-SZATURNUSZ, Szaturnusz Sailing Kft. Siófok HU Balatonkenesén üzemel