Menü
Hajóregiszter logó
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

SLOGA exSVETI ARANDEL exVESELA exMIRAMAR I. exSTEPHANIE

  • Állapot:
    elsüllyedt
    1893-STEPHANIE, Épült STEPHANIE típusú, egycsavaros tengeri személyszállító gőzhajó #269 Howaldtswerke Hajógyár Kiel D
    L:30,60m B:5,86m D:1,90m MP:180 LE
    Legnagyobb hossz:30,60 m
    Hossz a függélyek között:28,9 m
    Legnagyobb szélesség:5,86 m
    Szélesség a főbordán:5,7 m
    Oldalmagasság:2,03 m
    Legnagyobb merülés:1,90 m
    DWT:50
    GRT:95
    Főgép típus:triplex gőzgép
    Főgép teljesítmény:180 LE
    Holtvizi sebesség:10 csomó
    1906-MIRAMAR I., Marco A. Martinolich, Lussinpiccolo, AH
    1914-K.u.K. hadiszolgálat
    1918-VESELA, Braća Paric, Spalato, AH
    1923-VESELA, Braća Paric, Split, YU
    1926-SVETI ARANDEL
    1926-SVETI ARANĐEL, Taška Naumovića, Belgrád, YU, Dunára kerül és Belgrád – Óbecse (Stari Bečej) között közlekedik
    1937-SVETI ARANDEL, Főgépcsere
    Átépítés dízel üzeműre
    Diesel motor
    GRT:101
    Főgép típus:Diesel motor
    Főgép teljesítmény:150 LE
    Holtvizi sebesség:11 csomó
    1937-SLOGA, Brodarstvo Ivana Bakarića, Belgrád, YU, átépítés dízel motorosra
    1937-a Taška Naumovića hajózási társaság felszámolását követően a belgrádi Szerb-Svájci Bank árverésen értékesíti
    194?-1943-Belgrád – Pancsova (Pančevo) – Umka – Nagybecskerek (Zrenjanin) között közlekedik
    1943-1944 szeptember között Tekija – Orsova – Szörényvár (Turnu Severin) – Kladovo között közlekedik
    1944- szeptember 6-án a Turnu Severinnél a Dunához kijutó Vörös Hadsereg elől Kladovoból Tekijába menekül, de Ada Kale alatt 4-5 utassal, 20 olasz fogollyal és 3 német katonával a fedélzetén zátonyra fut.
    1944- október 1.-én a román ALBA JULIA levontatja a zátonyról és Tekijába viszi, hogy ott ismét üzemképessé tegyék
    1944- október 3-9 között a Vörös Hadsereg katonáit szállítja Golubinje közelében
    1944- október 9-én Tekijába visszatérőben Ogradinnél az aknára futott román 'GHERDAP' aknakereső mentésében vesz részt, 3 embert ment ki.
    1944- október 12.-én a Vörös Hadsereg részére üzemanyag szállítmánnyal indul Orsovába,de aknára fut és elsüllyed. A román kapitány és a 3 fős személyzet (Nikola Pelen másodtiszt, Milan és Riza matróz) életét veszíti.
    A hajót valószínűleg nem emelték ki.