Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
SAVA exNF3952 exDALJ exSAVA exSMS BODROG
- Állapot:állóhajó1902-SMS BODROG, Épült DSchH-BODROG típusú monitor #903 Danubius-Schönichen-Hartmann Egyesült Hajó- és Gépgyár RT. Budapest/Újpest HUL:56m B:9,5m D:1,2m MP:1400 LE ▼
Legnagyobb hossz: 56 m Legnagyobb szélesség: 9,5 m Oldalmagasság: 2,2 m Legnagyobb merülés: 1,2 m Főgép típus: schichau dugattyús gőzgép Főgép teljesítmény: 1400 LE Holtvizi sebesség: 13 km/h 1904-SMS BODROG, Osztrák-Magyar Cs.Kir. Duna Flottilla Budapest AH1914-07.29.-én a SZAMOS és TEMES monitorokkal együtt, egyszere nyit tüzet Belgrád erődítményeire s ezzel kezdetét veszi az I. Világháború.1914-18 között végigharcolja a háborút.1918-ban tagja a Fekete-tengeri különítménynek.1918-10.31.-én visszatérőben már Magyarország területén a nagy ködben zátonyra fut, s másnap délig így vív túzpárbajt a szerb tüzérséggel. Mivel leszabadulni nem tud, legénysége elhagyja.1920-SAVA, Jugoszláv hadizsákmány1941-április 12-én önsüllyesztést hajt végre1941-SAVA, A kiemelés után Horváth Királyság.1944- szeptember 8/9.éjjelén Slavonski Brodnál a személyzet elsüllyeszti és átáll a partizánokhoz.1945-SAVA, kiemelés után Jugoszláv Hadsereg.1956-ban bontják szét/más forrás szerint 1959-ig SAVA néven szolgálatban1966-DALJ, Heroj Pinki. később tanyahajó lett.1973-NF3952, Folyami sóder kitermeléshez úszómű2005-ben részleges örökségvédelem alá helyezik.2015-SAVA, Szerb Védelmi Minisztérium.2017-felújítva Apatinban mint múzeumhajó.2019--től kiállítva Belgrádban, mint múzeumhajó.