Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
RUSALKA exMARGITKA
- 1959-MARGITKA, Szczecini Közlekedési Vállalat. PL.
Vonaljáratot teljesített Szczecin belvárosa és a várostól északra elterülő ipartelepek, valamint a város és az Odera-parti strandok között. (info: Remik Grochowiak, Szczecin)
1971-RUSAŁKA, Lengyel Természetjárók Nadgoplańi Szervezete (PTTK), Kruszwica, PL
Még üzemel.
1. Magyarország két eredetileg Cseszlovákiának szánt "vizibuszt" ajánlott megvételre Lengyelországnak. 2.A Lengyel Hajózási Regiszter képviselői előtt 1958 decemberében tesztelték a két hajót a Duna folyón. A teszt eredménye pozitív lett, így megszületett a döntés, két új hajó megvételéről, melyeket a Lengyel Hajózási Regiszter előírásainak megfelelően további felszerelésekel kell ellátni. 3.A hajókat a Dunai Hajogyár Vác építette, és úszódaruval tette vízre. A hajók felszerelése és tesztelése a Váci Hajógyárban történt. 4. Hasonló hajókat használnak Magyarországon Cseszlovákiában és Ausztriában. A hajós sebessége 20 km/h-volt. Jó minőségű új anyagokból jól megépített "vizibusz" két autóbusz motort kapott, hasonlót mint a MAVAG buszokban. 5. A hajók 1960-ban kerültek Lengyelországba a Szczecin.i kikötőbe. 6. Sokféle feladatot láttak el; kirándulóhajó, hajók legénységét szállító jármű, hajógyári és kikötői munkásokat szállító hajó. Főként a Szczecin szomszádságábsn lévő strandra szállították a kirándulók ezreit. (a fordításért külön köszönet Bócmannak!), Épült 1960, Dunai Hajógyár, Vác, HU, #33 Legnagyobb hossz: 26,55 m Hossz a függélyek között: 24,6 m Szélesség a főbordán: 5,20 m Legnagyobb merülés: 1,05 m Vízkiszorítás: 26 t Főgép típus: 2xCsepel D613 dieselmotor Főgép teljesítmény: 2x85 LE Befogadó képesség: 150 fő