Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

SAVA exNF3952 exDALJ exSAVA exSMS BODROG

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • Besorolás:
    Állapot:
    állóhajó
    1904-SMS BODROG néven áll szolgálatba.
    1914. 07. 29.-én a SZAMOS és TEMES monitorokkal együtt, egyszere nyit tüzet Belgrád erődítményeire s ezzel kezdetét veszi az I. Világháború.
    1914-18 között végigharcolja a háborút.
    1918-ban tagja a Fekete-tengeri különítménynek.
    1918. 10. 31.-én visszatérőben már Magyarország területén a nagy ködben zátonyra fut, s másnap délig így vív túzpárbajt a szerb tüzérséggel. Mivel leszabadulni nem tud, legénysége elhagyja.
    1920-SAVA néven Jugoszlávia hadizsákmánya.
    1941 április 12-én önsüllyesztést hajt végre
    A kiemelés után a Horvát Királyság SAVA monitora
    1944 szeptember 8/9.éjjelén Slavonski Brodnál a személyzet elsüllyeszti és átáll a partizánokhoz.
    1945-ben kiemelik
    1956-ban bontják szét/más forrás szerint 1959-ig SAVA néven szolgálatban
    1966-DALJ, Heroj Pinki. később tanyahajó lett.
    1973-NF3952. Folyami sóder kitermeléshez úszómű
    2005-ben részleges örökségvédelem alá helyezik.
    2015-ben a Szerb Védelmi Minisztérium megvásárolja
    2017-ben megkezdődik a felújítása Apatinban
    2019-SAVA
  • Épült1902, Danubius-Schoenichen-Hartmann Egyesült Hajó- és Gépgyár RT., Budapest/Újpest, HU, #903
    Legnagyobb hossz:56 m
    Legnagyobb szélesség:9,5 m
    Oldalmagasság:2,2 m
    Legnagyobb merülés:1,2 m
    Főgép típus:schichau dugattyús gőzgép
    Főgép teljesítmény:1400 LE
    Holtvizi sebesség:13 km/h