Menü
mégsem
Accept
Cookie settings
The hajoregiszter.hu website uses cookies for convenient operation. By continuing to use this site, you consent to the storage of cookies on your computer.

ÁRPÁD

ikonInfo
ikonTechnical details
  • Classification:
    Status:
    broken up
    1836-ÁRPÁD, DDSG Duna Gőzhajózási Társaság, Wien, A. #8
    Az Óbudai Hajógyár első hajója, amelynek tervét angliai útján vásárolta Széchenyi, kor technikai színvonalának csúcsát képviselte. A hajó a Budapest Pozsony távot „mindössze” 24 óra alatt teljesítette, s ezzel korának egyik leggyorsabb magyar hajójának számított. A magyarok büszkesége volt továbbá, hogy az angol motorral felszerelt hajó magyar fából készült.
    Az első világháborúban megsemmisült.
  • Built1836, Óbuda Shipyard of DDSG, Budapest/Óbuda, HU, #1
    Length overall:56,09 m
    Lenght between perpendiculars:53,03 m
    Extrem breadth:14,03 m
    Beam:6,71 m
    Depth:2,90 m
    Draft:1,22 m
    Main engine type:Boulton & Wat
    Output of main engine:320 LE
    Rebuilt1844, Óbuda Shipyard of DDSG, Budapest/Óbuda, HU
    Lenght between perpendiculars:56,98 m
    Extrem breadth:13,16 m
    Beam:7,01 m
    Depth:3,05 m
    Draft:1,06 m
    Displacement:285 t
    Output of main engine:320 LE