Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
LAJTA exFK 201 exJÓZSEF LAJOS exLAJTA exSMS LEITHA
- 1872-SMS LEITHA néven áll szolgálatba a Duna Flottillánál.
1878-ban harcolt először Szabácsnál a Száván.
1894-ben korszerűsítik.
1914-18 között vágigharcolja a világháborút.
1919-LAJTA néven harcolt a Tanácsköztársaság harcaiban.
1920-ban Magyarországnak ítélik azzal, hogy csak leszerelve polgári hajóként alkalmazható
1922-JÓZSEF LAJOS, Fleischmann A., Budapest, HU kotróhajóként működik
1938-JÓZSEF LAJOS, Delmár és Társai, Budapest, HU
1948-FK 201, FOKA, Budapest, HU elevátor.
1993-LAJTA, Honvédelmi Minisztérium, Budapest. A Hadtörténeti Intézet és Múzeum kezelésében került a Honvéd Folyami Flottilla hadikikötőjébe, Dr. Margitay Becht András közbenjárására.
2005-LAJTA, Hadtörténeti Intézet és Múzeum. Az Államkincsár tulajdonában álló monitor kezelője. A Zoltán Gőzös Alapítvánnyal kötött megállapodás alapján került a hajó Neszmélyen elhelyezésre és bemutatásra.
2010-LAJTA, Az Európia Unió és az Európa cégcsoport támogatásával a Zoltán Gőzös Közhasznú Alapítvány felújíttatta a révkomáromi SK Remont hajógyárban az 1887-1893 közötti formájában.
2010.08.20.- LAJTA Monitor Múzeumhajó, a Magyar Honvédség 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós ezred tiszteletbeli zászlóshajója. Épült 1871, Első Magyar Pest-Fiumei Hajógyár RT, Budapest/Újpest, HU Legnagyobb hossz: 50 m Legnagyobb szélesség: 8,1 m Legnagyobb merülés: 1,1 m Vízkiszorítás: 367,35 t Főgép típus: duplex gőzgép Főgép teljesítmény: 320 LE Holtvizi sebesség: 9,6 km/h Átépítve 1894 Főgép típus: triplex gőzgép Főgép teljesítmény: 700 LE Átépítve 1963 Vedersoros, kirakószalagos elevátor Hossz a függélyek között: 50,5 m Szélesség a főbordán: 7,82 m Fixpont magasság: 8,92 m Oldalmagasság: 2,06 m Legnagyobb merülés: 1,3 m Vízkiszorítás: 367,35 t Főgép típus: 1 db Láng féle, 1928-ban gyártott, 3 hengeres dízelmotor Főgép teljesítmény: 108 LE Átépítve 2010 rekonstrukció