Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

B-4(?) exKOMSZOMOL exCSENDŐR II

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • Besorolás:
    Állapot:
    ismeretlen
    1943-CSENDŐR II, M. Kir. Csendőrség Siófoki Víziőrs, szolgálati- és mentőmotoros.
    1945. március 24-én – a II. világháború balatoni harcainak a végén – német katonai alakulatok felrobbantották.
    1946-ben kiemelték, majd a Magyar Honvéd Hadihajós Aknakereső Osztállyal folytatott hosszas alkudozások után a Magyar Államrendőrség Siófoki Révkapitánysága üzemeltetésébe került, a balatonfüredi révőrsre, új neve nem ismert.
    1950-KOMSZOMOL
    1957-B-4(?)
    1963-64 körül értékesítve az akkor épült rendőrségi hajók üzembeállítását követően, elkerül a Balatonról.
    további sorsa ismeretlen

    1943-ban a balatonfüredi hajógyárban egyöntetűen készült és berendezett három új motoros hajó - CSENDŐR I., II. és III. Ezek a kis hajók öt részből álltak: l. a hajó orrában lévő horgonylánckamrából; 2. a rádió és hálófülkéből, melybe az adóvevő készülék, két fekvőpad, egy asztal és egy faliszekrény volt beépítve; 3. a motor fülkéből, melyben egy beépített hathengeres, harminchat lóerős benzinmotor volt munkapaddal és szerszáInokkal, valamint a rádiót működtető telepekkel; 4. a motorfülke mögötti félig nyitott kormányállásból, ahol a kormánykerék, a motorhoz tartozó műszerek, óra és egy irányjelző készülék volt, (a járőr utazás közben itt tartózkodott, ezért ez a rész ponyvaanyagból készült függönnyel vizmentesíthető volt; és 5. az üzemanyagkamrából., Forrás: A Magyar Királyi Csendőrség oknyomozó története,
  • Épült1943, Balatoni Hajózási RT. Hajóépítő Üzeme, Balatonfüred, HU
    Legnagyobb hossz:12,1 m
    Legnagyobb szélesség:3 m
    Oldalmagasság:1,93 m
    Legnagyobb merülés:0,95 m
    Főgép típus:6 hengeres benzin motor
    Főgép teljesítmény:36 LE
    Befogadó képesség:15 fő