Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
JÉGMADÁR exAKALI exMEGYER
- 1959-???, NIKEX.
1959-MEGYER, MAHART, Budapest, HU Cserébe a T 110 uszályért.
1962-MEGYER, MAHART, Siófoki Üzemigazgatóság, Budapest/Siófok, HU (1961.III. 28-án még Budapesten tettek bejegyzést a hajókönyvbe, 1962. IV. 19-én már Siófokon).
1984-MEGYER, MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalat, Siófok
1991-AKALI, MAHART Balatoni Hajózási Kft., Siófok, HU.
1994 elején a hajó hátsó részén a felépítményt átépítették, a tetőn is utasteret alakítottak ki. Az utasbefogadó képessége 90 fő lett
2001-AKALI, Balatoni Hajózási RT, Siófok, HU.
2016-AKALI, Barcs Város Önkormányzata. 2016 február 15-én elhagyja a Balatont.
2016-JÉGMADÁR, Barcs Város Önkormányzata. Ünnepélyes újrakeresztelése 2016. május 8-án volt.
2020-üzemen kívül
2022-JÉGMADÁR, Atlantis Invest Kft. ("Tiszaparti Vízi-busz Kft."?) 2022 májusában felhajózik a Tisza tóra
Szemelvények a hajókönyvből:
A hajótesten és ennek berendezésein történt nagyobb javítások, átalakítások és új felszerelések alkalmazása:
Siófok, 1980.04.10. 262.01.típusú meleglevegő-befúvásos fűtés helyreállítása
Siófok, 1981.03.26. 2 m3-es fekáltartály beépítése
Siófok, 1981.03.28. Hatóság javaslata alapján 400 kg ballaszt lett elhelyezve a 0-3 bordaközben.
Siófok, 1994.06.28. A hajót a HF által jóváhagyott dokumentáció alapján 94. febr-június között átépítettük. Ennek megfelelően változott a felépítmény és az utas befogadó képesség és utas elhelyezés. HF jóváhagyó levél száma: 75/773/1994.
Gépészeti berendezéseken végrehajtott nagyobb javítások és átalakítások:
Bpest, 1961.02.15. Bal főmotor gy.sz 5288 Jobb főmotor gy.sz 7502 mindkét főmotor generál javított
Siófok, 1962.04.19. A hajót partrahúztuk, a megsérült két db. tengelybakot gumipersellyel együtt a farperselyeket a baloldali hajócsavar-tengelyt újjal cseréltük. Siófok,
1968.06.05. 5268 számú főmotor kormolást kapott. 7802 számú főmotor szelepcsiszolást kapott.
Siófok, 1974.06.04. 2 db Csepel D613.9 típ. főmotor cseréje. Az új főmotorok számai: bal: 7302/332 Jobb:7302/333
Siófok, 1980.04.10. Mindkét főmotor cseréje, nagyjavított motorra.
Siófok, 1994.06.28. A hajóba 2 db SR 12,5 típusú új irányváltó lett beépítve, ennek megfelelően módosult a távvezérlés. A főmotorok 2 db felújított soros Csepel típusú motorra cserélve.
Siófok, 1995.06.07. A 2 db Csepel motor helyett SW 400 MZ/1 típusú motorokat építettünk be. A hajóba 3 x 220 V-os generátort építettünk be.
Forrás: Juhász Erzsébet, Épült 1959, Dunai Hajógyár, Vác, HU, #31 Legnagyobb hossz: 26,55 m Hossz a függélyek között: 24,60 m Szélesség a főbordán: 5,20 m Oldalmagasság: 2,30 m Legnagyobb merülés: 1,05 m Főgép típus: 2 x Csepel D 613. dieselmotor Főgép teljesítmény: 2 x 85 (1800 rpm) LE Hajtómű típusa: C-261 irányváltó, 1 : 2,8 áttétel Befogadó képesség: 150 fő Átépítve 1994, MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalat / Kft. Siófoki Hajójavító, Siófok, HU Főgép típus: 2 x Andoria SW400 Főgép teljesítmény: 2 x 92 (2400 rpm) kW Hajtómű típusa: SR12 irányváltó Befogadó képesség: 90 fő