Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

JÉGMADÁR exAKALI exMEGYER

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • Besorolás:
    ENI szám:
    860 1240
    Állapot:
    aktív
    1959-???, NIKEX.
    1959-MEGYER, MAHART, Budapest, HU Cserébe a T 110 uszályért.
    1962-MEGYER, MAHART, Siófoki Üzemigazgatóság, Budapest/Siófok, HU (1961.III. 28-án még Budapesten tettek bejegyzést a hajókönyvbe, 1962. IV. 19-én már Siófokon).
    1984-MEGYER, MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalat, Siófok
    1991-AKALI, MAHART Balatoni Hajózási Kft., Siófok, HU.
    1994 elején a hajó hátsó részén a felépítményt átépítették, a tetőn is utasteret alakítottak ki. Az utasbefogadó képessége 90 fő lett
    2001-AKALI Balatoni Hajózási RT, Siófok, HU.
    2016-AKALI, Barcs Város Önkormányzata. 2016 február 15-én elhagyja a Balatont.
    2016-JÉGMADÁR, Barcs Város Önkormányzata. Ünnepélyes újrakeresztelése 2016. május 8-án volt.
    2020-meghirdetve eladásra

    Szemelvények a hajókönyvből:
    A hajótesten és ennek berendezésein történt nagyobb javítások, átalakítások és új felszerelések alkalmazása:
    Siófok, 1980.04.10. 262.01.típusú meleglevegő-befúvásos fűtés helyreállítása
    Siófok, 1981.03.26. 2 m3-es fekáltartály beépítése
    Siófok, 1981.03.28. Hatóság javaslata alapján 400 kg ballaszt lett elhelyezve a 0-3 bordaközben.
    Siófok, 1994.06.28. A hajót a HF által jóváhagyott dokumentáció alapján 94. febr-június között átépítettük. Ennek megfelelően változott a felépítmény és az utas befogadó képesség és utas elhelyezés. HF jóváhagyó levél száma: 75/773/1994.
    Gépészeti berendezéseken végrehajtott nagyobb javítások és átalakítások:
    Bpest, 1961.02.15. Bal főmotor gy.sz 5288 Jobb főmotor gy.sz 7502 mindkét főmotor generál javított
    Siófok, 1962.04.19. A hajót partrahúztuk, a megsérült két db. tengelybakot gumipersellyel együtt a farperselyeket a baloldali hajócsavar-tengelyt újjal cseréltük. Siófok,
    1968.06.05. 5268 számú főmotor kormolást kapott. 7802 számú főmotor szelepcsiszolást kapott.
    Siófok, 1974.06.04. 2 db Csepel D613.9 típ. főmotor cseréje. Az új főmotorok számai: bal: 7302/332 Jobb:7302/333
    Siófok, 1980.04.10. Mindkét főmotor cseréje, nagyjavított motorra.
    Siófok, 1994.06.28. A hajóba 2 db SR 12,5 típusú új irányváltó lett beépítve, ennek megfelelően módosult a távvezérlés. A főmotorok 2 db felújított soros Csepel típusú motorra cserélve.
    Siófok, 1995.06.07. A 2 db Csepel motor helyett SW 400 MZ/1 típusú motorokat építettünk be. A hajóba 3 x 220 V-os generátort építettünk be.
    Forrás: Juhász Erzsébet,
  • Épült1959, Dunai Hajógyár, Vác, HU, #31
    Legnagyobb hossz:26,55 m
    Hossz a függélyek között:24,60 m
    Szélesség a főbordán:5,20 m
    Oldalmagasság:2,30 m
    Legnagyobb merülés:1,05 m
    Főgép típus:2 x Csepel D 613. dieselmotor
    Főgép teljesítmény:2 x 85 (1800 rpm) LE
    Hajtómű típusa:C-261 irányváltó, 1 : 2,8 áttétel
    Befogadó képesség:150 fő
    Átépítve1994
    Főgép típus:2 x Andoria SW400
    Főgép teljesítmény:2 x 92 (2400 rpm) kW
    Hajtómű típusa:SR12 irányváltó
    Befogadó képesség:90 fő

AKALI, 2001-2016, Balatoni Hajózási Rt./Zrt., Siófok, HU