Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

HELKA

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • Besorolás:
    ENI szám:
    860 1303
    Állapot:
    aktív
    1891-HELKA, Balatontavi Gőzhajózási RT, Budapest/Siófok, HU.
    Alkatrészenként szállították a Balatonra, Balatonfüreden szerelték össze.
    1927-HELKA, Balatoni Hajózási RT., Budapest/Siófok, HU. Partra húzva a D.G.T. által, részleges fenéklemez csere és villanyvilágítás kiépítése a GANZ által
    1945 március 23-án visszavonuló német csapatok Balatonfüreden elsüllyesztették.
    1945-ben kiemelve és helyreállítva.
    1947-HELKA, Balatoni Hajózási Vállalat, Budapest/Siófok, HU
    1954-től az utasbefogadó képességet 325 főről 250 főre csökkentették
    1955-HELKA, MAHART Siófoki Kirendeltség, Budapest/Siófok, HU
    1955-ben átépítve a Balatonfüredi Hajógyárban a II. sz. csavargőzös gépével és kazánjával.
    1960-61-telén a MAHART siófoki hajójavító üzemében átépítve motorhajóvá egy kísérleti Láng géppel.
    1964-HELKA, MAHART Balatoni hajózási Üzemigazgatóság, Budapest/Siófok, HU
    1970-főgépcsere
    1977 végén üzemen kívül helyezve, selejtezésre várt. A hajóból presszót alakítottak ki Balatonfüreden a 71-es út mellett (a jelenlegi Helka Disco helyén), majd az évek során benőtte a bazárváros. A területet bérlő kereskedelmi egységek a hajóban súlyos károkat okoztak.
    1994-ben a MAHART Balatoni Hajózási Kft. visszavásárolta a hajó maradványait a Balatonfüredi önkormányzattól, és 120 millió forint ráfordítással, a Balatonboglári Borgazdasági Rt. támogatásával a KELÉN mintájára helyreállította.
    1996-ban a hajót teljes felújítás után a balatoni hajózás megindulásának 150. évfordulóján ismét forgalomba helyezték
    2014-ben teljes gépház rekonstrukció, főgép (Doosan), segédgép (Sole Diesel) csere, orrsugár kormány beépítése

    125 éve a magyar tenger ékkövei
  • Épült1891, Schönichen-Hartmann-féle Egyesült Hajó-, Gép- és Kazángyár, Budapest/Újpest, HU, #187
    Legnagyobb hossz:35,22 m
    Hossz a függélyek között:30,5 m
    Szélesség a főbordán:4,80 m
    Oldalmagasság:2,35 m
    Legnagyobb merülés:1,35 m
    Főgép típus:2 hengeres V elrendezésű compound gőzgép
    Főgép teljesítmény:80 LE
    Befogadó képesség:325 fő
    Átépítve1961, MAHART Balatoni Hajózási Üig, Siófoki hajójavító, Siófok, HU
    Átépítés motorhajóvá
    Legnagyobb hossz:35,22 m
    Hossz a függélyek között:31,45 m
    Legnagyobb szélesség:5,28 m
    Szélesség a főbordán:5,00 m
    Oldalmagasság:2,57 m
    Legnagyobb merülés:1,58 m
    Vízkiszorítás:145-176 t
    Főgép típus:Láng 6 LD 200 RF dieselmotor
    Főgép teljesítmény:300 (750 rpm) LE
    Holtvizi sebesség:18 km/h
    Befogadó képesség:160 fő
    Főgépcsere1970, MAHART Balatoni Hajózási Üig, Siófoki hajójavító, Siófok, HU
    Főgép típus:SKL 6NVD25A-2
    Főgép teljesítmény:220 kW
    Átépítve1996, Balatoni Hajózási Rt Hajójavító, Siófok, HU
    Teljes újjáépítés
    Főgépcsere2014, Balatoni Hajózási Rt Hajójavító, Siófok, HU
    Főgép típus:DOOSAN L086TIH
    Főgép teljesítmény:285 LE