Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
GENERAL SCHLICK exORSZÁGOS HADIGŐZÖS MÉSZÁROS exFRANZ I.
- 1830-FRANZ I. DDSG, Wien, A. #1
1835-36-ban a hajótestet megerősítik.
1841-42-ben a DGT Óbudai Hajógyára átépíti új vas hajótestbe.
1848-KIRÁLYI HADIGŐZÖS MÉSZÁROS, majd ORSZÁGOS HADIGŐZÖS MÉSZÁROS, a Magyar Kormány megveszi és felvegyverzi. A Dunán és a Tiszán is tevékenykedik.
Fegyverzete: 8 db. hatfontos és 2 db. 12 fontos ágyú; 2 db. 7 fontos tarack.
1849.01.05.-én Óbudán, a jég közé fagyott gőzöst az Osztrák Kormány lefoglalja, átnevezik GENERAL SHLICK-re.
1854-ig szolgált, utána pedig, mint önálló helyzetváltoztatásra képtelen hajótest (hulk) tüzérségi iskolahajó lett.
Elbontásának ideje nem ismert, később hasonló néven új hadihajót építettek. Épült 1830, Ruston Hajógyár, Floridsdorf, A Legnagyobb hossz: 58,30 m Legnagyobb szélesség: 12,00 m Szélesség a főbordán: 7,90 m Legnagyobb merülés: 1,10 m Főgép típus: Boulton & Watt, Soho Főgép teljesítmény: 60 LE Holtvizi sebesség: 9 km/h Átépítve 1841, DGT Óbudai Hajógyára, Budapest/Óbuda, HU vastest Hossz a függélyek között: 48,00 m Szélesség a főbordán: 6,20 m Főgép teljesítmény: 60 LE