Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

DONGÓ

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • Besorolás:
    Állapot:
    szétbontva
    1886-DONGÓ, M.kir. Tiszai Állami Kotrások, (gőzhajó) (más forrás szerint 1906-ban épült)
    1912-DONGÓ, M.kir. Földművelésügyi Minisztérium Folyammérnöki Hivatala (Balatoni Kikötők Magyar Királyi Felügyelősége), Siófok, HU .
    1935 körül átépítve motoros hajóvá. Ismert személyzete: hajóvezető, Sándor Richárd (1884); gépész, Makarész László (1902); matróz, ifj. Bodó Imre (1910);
    1948-DONGÓ, Székesfehérvári Vízgazdálkodási Körzet Balatoni Kirendeltsége
    1950-DONGÓ, Balatoni Hajózási Vállalat, Siófok, HU
    1955-DONGÓ, MAHART Balatoni Kirendeltség, Siófok, HU
    Később a Budapesti Szabadkikötőbe került boxerhajónak
    1963-ban selejtezve.
  • Épült1886, Schoenichen Hermann-féle Hajógépgyár, Gép- és Kazánép. Intézet, Budapest/Újpest, HU, #95
    Legnagyobb hossz:14,4 m
    Hossz a függélyek között:13,61 m
    Legnagyobb szélesség:3,51 m
    Szélesség a főbordán:3,24 m
    Fixpont magasság:4,45 m
    Oldalmagasság:1,93 m
    Legnagyobb merülés:1,42 m
    Főgép típus:gőzgép
    Főgép teljesítmény:40 LE
    Átépítve193x
    Motorhajóvá átépítve
    Főgép típus:LANG OML 674
    Főgép teljesítmény:75 LE
    Főgépcsere1960
    Főgép típus:Dorman 6 DLM dieselmotor
    Főgép teljesítmény:100 LE

DONGÓ, 1886-1912, Tiszai magyar királyi Állami Kotrások , Szeged, HU