Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
DEVÍN
- 1921-DEVIN, Ministerium für Öffentliche Arbeiten, Prag, CS
1921-DEVIN, CSPD, Bratislava, CS.
1922-Csehszlovák zászló alatt elsőként jut el az al-Dunára
1945-TORYSA, névre keresztelik miután visszaszolgáltatják a Szovjetunióból, ahová tavasszal került.
1951-Átépítik, gőzgépeit 2 db. egyenként 240 LE (180kW) teljesítményű Škoda Diesel motorra cserélik
Az 1960-as évek elején kivonják a forgalomból és leselejtezik.
A HRON típus jellemző gépi berendezése volt továbbá az a gőzturbina, amely egy 10kW teljesítményű 220V-os áramfejlesztőt hajtott. Ez látta el villamosenergiával azt a hajódarut, amelyet a 2-es és 3-as raktér közé építettek be. Ennek ki- és berakodásnál volt nagy jelentősége az al-dunai kikötőkben, amelyek abban az időben nélkülözték a kikötői darukat. Épült 1921, Ganz és Tsa. Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár RT, Budapest/Újpest, HU, #1373 Legnagyobb hossz: 59,40 m Hossz a függélyek között: 58,00 m Szélesség a főbordán: 8,21 m Oldalmagasság: 2,40 m Legnagyobb merülés: 1,80 m Vízkiszorítás: 780 t DWT: 500 Főgép típus: 2 x expanziós kéthengeres gőzgép Főgép teljesítmény: 2x140 LE Hajtómű típusa: 2 x hajócsavar Holtvizi sebesség: 14 km/h Átépítve 1951, Slovenske Lodenice Komarno, Komarno, SK Főgép típus: 2xSKODA Főgép teljesítmény: 2x240 LE Főgép teljesítmény: 2x180 kW