Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
CSONGRÁD exRÁKOSI MÁTYÁS exLUKÁCS BÉLA exCSÓKA exLUKÁCS BÉLA
- 1891-LUKACS BÉLA, MÁV, Budapest, HU
1895-tól MFTR bérben,
1914-LUKÁCS BÉLA, MFTR? Budapest, HU
1918-ban átépítette személyhajóvá, miután már korábban is személyforgalomban üzemeltette,
1919-CSÓKA, MFTR, Budapest, HU
1920-LUKÁCS BÉLA, MFTR, Budapest, HU
1944-ig főként a Szolnok-Szeged útvonalon közlekedett
1944 júniusában Csongrádnál aknára futott és súlyosan megrongálódott. Az úszóképesen maradt hajót Szegedre vontatták.
1945 júniusában megkezdődik a helyreállítása (Hiányzó felépítmények pótlása, sérült fenék-hosszmerevítő és kazánnyereg megerősítése, gőzkormánygép, hajógép és kazán javítása). Szeptemberben az újjáépítésben részt vevő dolgozók kérvényezték a hajó nevének megváltoztatását.
1946-RÁKOSI MÁTYÁS, MFTR, Budapest, HU
1948-RÁKOSI MÁTYÁS, Balatoni Hajózási Vállalat, Dunai Osztály, Budapest HU
1955-RÁKOSI MÁTYÁS, MAHART, Budapest, HU
1956-CSONGRÁD, MAHART, Budapest, HU
1965-ben selejtezve. Épült 1891, Hänisch és Mlady Hajójavító Üzem, Budapest/Újpest, HU Legnagyobb hossz: 59,20 m Hossz a függélyek között: 58,30 m Szélesség a főbordán: 7,00 m Fixpont magasság: 6,31 m Oldalmagasság: 2,80 m Legnagyobb merülés: 1,10 m Főgép típus: Háromhengeres compound /triplex/ gép. Főgép teljesítmény: 580 LE