Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

CSONGRÁD exRÁKOSI MÁTYÁS exLUKÁCS BÉLA exCSÓKA exLUKÁCS BÉLA

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • 1891-LUKACS BÉLA, MÁV, Budapest, HU
    1895-tól MFTR bérben,
    1914-LUKÁCS BÉLA, MFTR? Budapest, HU
    1918-ban átépítette személyhajóvá, miután már korábban is személyforgalomban üzemeltette,
    1919-CSÓKA, MFTR, Budapest, HU
    1920-LUKÁCS BÉLA, MFTR, Budapest, HU
    1944-ig főként a Szolnok-Szeged útvonalon közlekedett
    1944 júniusában Csongrádnál aknára futott és súlyosan megrongálódott. Az úszóképesen maradt hajót Szegedre vontatták.
    1945 júniusában megkezdődik a helyreállítása (Hiányzó felépítmények pótlása, sérült fenék-hosszmerevítő és kazánnyereg megerősítése, gőzkormánygép, hajógép és kazán javítása). Szeptemberben az újjáépítésben részt vevő dolgozók kérvényezték a hajó nevének megváltoztatását.
    1946-RÁKOSI MÁTYÁS, MFTR, Budapest, HU
    1948-RÁKOSI MÁTYÁS, Balatoni Hajózási Vállalat, Dunai Osztály, Budapest HU
    1955-RÁKOSI MÁTYÁS, MAHART, Budapest, HU
    1956-CSONGRÁD, MAHART, Budapest, HU
    1965-ben selejtezve.
  • Épült1891, Hänisch és Mlady Hajójavító Üzem, Budapest/Újpest, HU
    Legnagyobb hossz:59,20 m
    Hossz a függélyek között:58,30 m
    Szélesség a főbordán:7,00 m
    Fixpont magasság:6,31 m
    Oldalmagasság:2,80 m
    Legnagyobb merülés:1,10 m
    Főgép típus:Háromhengeres compound /triplex/ gép.
    Főgép teljesítmény:580 LE

CSONGRÁD, 1955-1965, MAHART Magyar Hajózási RT, Budapest, HU