Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

CSONGOR

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • Besorolás:
    ENI szám:
    8601248
    Állapot:
    aktív
    1927-CSONGOR, Balatoni Hajózási RT. Budapest/Siófok, HU
    1945 március 26-án a visszavonuló német csapatok Balatonfüreden a BHRT Hajóépítő Üzeme előtti vízterületen elsüllyesztették.
    1946-ban kiemelve és helyreállítva.
    1947-CSONGOR, Balatoni Hajózási Vállalat Balatoni Osztály, Budapest/Siófok, HU.
    1955-CSONGOR, MAHART Siófoki Kirendeltség, Budapest/Siófok, HU .
    1957-ben a fa hajótestét a MAHART Siófoki Kirendeltsége sólyaterén hegesztett vastestre építik át.
    1964-CSONGOR, MAHART Balatoni Hajózási Üzemigazgatóság, Budapest/Siófok, HU
    1972-ben az eredeti Láng főgépet SKL-re cserélik
    1984-CSONGOR, MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalat, Siófok, HU
    1986-87-ben felújítás nosztalgiahajónak.
    1990-CSONGOR, MAHART Balatoni Hajózási Kft., Siófok, HU
    2001-CSONGOR, Balatoni Hajózási RT, Siófok, HU.
    2009-Főgépcsere
  • Épült1927, IBUSZ Yachtépítő Telepe, Balatonfüred, HU
    Tervezte: dr. Max Oertz hamburgi mérnök a Balatonra. Szlavón tölgyfatest és fedélzet. A Diagonal–Carwell hajótest belső 23 mm vastagságú burkolata diagonális irányban, a külső 28 mm vastagságú burkolat pedig hosszirányban egymás mellé fektetett pallókból állt. Vas bordákkal és vasból készült vízmentes válaszfalakkal épült. A felépítmény teakfából, a burkolatok és berendezések mahagóniból készültek. Az elektromos áramot (120 V, 15A) Ganz egyenáramú dinamó biztosította. Testvérével a TÜNDÉ-vel azonos méretben készült, azonban attól eltérően eredetileg zárt kormányállás nélkül.
    Legnagyobb hossz:22,75 m
    Legnagyobb szélesség:4,95 m
    Legnagyobb merülés:1,75 m
    Főgép típus:1 db 3 hengeres 4 ütemű Láng dieselmotor
    Főgép teljesítmény:105 LE
    Főgép teljesítmény:76,65 kW
    Holtvizi sebesség:16 (20) km/h
    Befogadó képesség:130 fő
    Átépítve1957, MAHART Balatoni Hajózási Üig, Siófoki hajójavító, Siófok, HU
    A fa héjazatú test átépítése hegesztett acéltestre
    Legnagyobb hossz:22,58 m
    Hossz a függélyek között:21,20 m
    Legnagyobb szélesség:5,23 m
    Szélesség a főbordán:4,97 m
    Fixpont magasság:6,23 m
    Oldalmagasság:2,85 m
    Legnagyobb merülés:1,60 m
    Befogadó képesség:120 fő
    Főgépcsere1972, MAHART Balatoni Hajózási Üig, Siófoki hajójavító, Siófok, HU
    Főgép típus:1 db SKL 4 NVD 26-2 dieselmotor
    Főgép teljesítmény:100 LE
    Befogadó képesség:100 fő
    Átépítve1987, MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalat / Kft. Siófoki Hajójavító, Siófok, HU
    Ganz Danubius Balatonfüredi Hajógyára a hajótestet építette át (lemezvastagság 10 mm) 1986-ban, a hajó külső és belső utastereinek, és a kormányállás belső terének a burkolatát, a fedélzeti-ház részbeni faborítását, az első, fedélzet alatti utastérből a lakótér kialakítását a MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalat végezte 1986-87-ben.
    Befogadó képesség:45 fő
    Főgépcsere2009, Balatoni Hajózási Rt Hajójavító, Siófok, HU
    Főgép típus:Sole SDZ-165 / DEUTZ BF4M 1013 Mi (4 henger, 4764 ccm, 108x130,
    Főgép teljesítmény:160 LE
    Főgép teljesítmény:118 kW

CSONGOR, 1955-1984, MAHART Magyar Hajózási RT Siófok, HU