Menü
Hajóregiszter logó
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

BALATON exFK 312 exIRMA exMOHÁCS exALEXANDRIA exPETŐFI exBALATON

  • Állapot:
    üzemen kívül
    1872-BALATON, Épült SchH-BALATON típusú csavaros gőzhajó #6 Schönichen Hermann-féle Hajógépgyár, Gép- és Kazánép. Intézet Budapest/Újpest HU
    L:27,40m B:4,68m D:1,20m MP:80 LE
    Legnagyobb hossz:27,40 m
    Legnagyobb szélesség:4,68 m
    Oldalmagasság:2,50 m
    Legnagyobb merülés:1,20 m
    Főgép típus:M. Schimmelbusch (Bécs) compaund gőzgép
    Főgép teljesítmény:80 LE
    1874-ben áruszállítás céljára hat fauszályt vásároltak, amelyekkel főleg követ és bort szállítottak a már vasúti összeköttetéssel bíró déli partra.
    1877-BALATON, Rév-fülöp-Boglári Gőzhajózás (Günsberger Lázár-Greiner Dávid)
    1878-a hajó a Dunára került. Más forrás szerint a hajót 1879-ben árverezték el a Balatonról a Dunára
    1879-ALEXANDRIA, Albrecht Főherczeg Uradalma Apatin HU
    1881-ben a hajó a Dunán Bezdán és Batina (Kiskőszeg) között közlekedett. (Vízügyi és Hajózási Közlöny . évi 1. szám)
    1892-MOHÁCS, Rosenfeld Simon révbérlő, Mohács, HU
    1893-MOHÁCS, Átépítve Schönichen-Hartmann-féle Egyesült Hajó-, Gép- és Kazángyár Budapest/Újpest HU
    Új kazánt kapott, gőzgépét felújították
    L:30,3m B:6,00m D:1,4m Disp:116,00t MP:100 LE
    Legnagyobb hossz:30,3 m
    Hossz a függélyek között:28,00 m
    Legnagyobb szélesség:6,00 m
    Szélesség a főbordán:4,9 m
    Oldalmagasság:1,98 m
    Legnagyobb merülés:1,4 m
    Vízkiszorítás:116,00 t
    Főgép teljesítmény:100 LE
    1899-IRMA, Schödl Károly építési vállalkozó, Budapest, HU
    1911-(1913?) IRMA, Budapesti Homok és Kavicsszállító Vállalat, Budapest, HU
    1922-IRMA, Újlaki Téglagyár
    1944- végén a 2027,5 fkm-nél (Aggsbach) a németek robbantással elsüllyesztették
    1951- június-júliusban kiemelték és hazahozták.
    1953-FK 312, Átépítve FOKA V. Déli Műhelye Budapest HU
    Átépítés motoros hajóvá
    L:30,8m B:7,2m D:0,9m Disp:116,00t MP:160 LE
    Legnagyobb hossz:30,8 m
    Hossz a függélyek között:29,25 m
    Legnagyobb szélesség:7,2 m
    Szélesség a főbordán:5,31 m
    Fixpont magasság:5,68 m
    Oldalmagasság:1,8 m
    Legnagyobb merülés:0,9 m
    Vízkiszorítás:116,00 t
    Főgép típus:Ricardo-Stork S-160. Diesel (4 heng.)
    Főgép teljesítmény:160 LE
    1972-FK 312, Átépítve FOKA V. Bajai Műhelye Baja HU
    új segédgépet és villamos berendezést kapott.
    1978-több mint 100 éves szolgálat után selejtezve. Évekig Lágymányosi öbölben állt.
    1981-BALATON, Boglárlelle Nagyközség. A hajót a FOKA múzeum létesítése céljából átadta Boglárlelle Nagyközségnek. A Közlekedési Múzeum és a MAHART jóvoltából visszakerült Boglárra.
    1984-ben partra került a balatonboglári kikötőben, A múzeumi célú hasznosítás kötelezettségét figyelmen kívül hagyva a hajót egy vállalkozónak vendéglátó tevékenység céljára bérbe adták. Az addig hiánytalanul megőrzött belső berendezéseket elbontották.
    2008-április 17.-én a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal kezdeményezte a hajó védetté nyilvánítását, miután ismeretlen tettesek géppel lefűrészelték és eltulajdonították a hajó bronz hajócsavarját.
    2009-május 7.-én a leromlott állapotú hajó a kora esti órákban gyújtogatás következtében kiégett.
    2011-nyarán pályázati támogatásból a hajótestet helyreállítják
    2012-július 22-én hajózástörténeti kiállítás nyílik a hajóban.