Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
B-4(?) exKOMSZOMOL exCSENDŐR II
- 1943-CSENDŐR II, M. Kir. Csendőrség Siófoki Víziőrs, szolgálati- és mentőmotoros.
1945. március 24-én – a II. világháború balatoni harcainak a végén – német katonai alakulatok felrobbantották.
1946-ben kiemelték, majd a Magyar Honvéd Hadihajós Aknakereső Osztállyal folytatott hosszas alkudozások után a Magyar Államrendőrség Siófoki Révkapitánysága üzemeltetésébe került, a balatonfüredi révőrsre, új neve nem ismert.
1950-KOMSZOMOL
1957-B-4(?)
1963-64 körül értékesítve az akkor épült rendőrségi hajók üzembeállítását követően, elkerül a Balatonról.
további sorsa ismeretlen
1943-ban a balatonfüredi hajógyárban egyöntetűen készült és berendezett három új motoros hajó - CSENDŐR I., II. és III. Ezek a kis hajók öt részből álltak: l. a hajó orrában lévő horgonylánckamrából; 2. a rádió és hálófülkéből, melybe az adóvevő készülék, két fekvőpad, egy asztal és egy faliszekrény volt beépítve; 3. a motor fülkéből, melyben egy beépített hathengeres, harminchat lóerős benzinmotor volt munkapaddal és szerszáInokkal, valamint a rádiót működtető telepekkel; 4. a motorfülke mögötti félig nyitott kormányállásból, ahol a kormánykerék, a motorhoz tartozó műszerek, óra és egy irányjelző készülék volt, (a járőr utazás közben itt tartózkodott, ezért ez a rész ponyvaanyagból készült függönnyel vizmentesíthető volt; és 5. az üzemanyagkamrából., Forrás: A Magyar Királyi Csendőrség oknyomozó története, Épült 1943, Balatoni Hajózási RT. Hajóépítő Üzeme, Balatonfüred, HU Legnagyobb hossz: 12,1 m Legnagyobb szélesség: 3 m Oldalmagasság: 1,93 m Legnagyobb merülés: 0,95 m Főgép típus: 6 hengeres benzin motor Főgép teljesítmény: 36 LE Befogadó képesség: 15 fő