Accept
Cookie settings
The hajoregiszter.hu website uses cookies for convenient operation. By continuing to use this site, you consent to the storage of cookies on your computer.
ÁRPÁD
- Status:broken up1836-ÁRPÁD, Built DGT-ÁRPÁD class, side wheeler steam ship #1 Óbuda Shipyard of DDSG Budapest/Óbuda HUAz Óbudai Hajógyár első hajója, amelynek tervét angliai útján vásárolta Széchenyi, kor technikai színvonalának csúcsát képviselte. A hajó a Budapest Pozsony távot „mindössze” 24 óra alatt teljesítette, s ezzel korának egyik leggyorsabb magyar hajójának számított. A magyarok büszkesége volt továbbá, hogy az angol főgéppel felszerelt hajó magyar fából készült.L:56,09m B:14,03m D:1,22m MP:320 LE ▼
Length overall: 56,09 m Lenght between perpendiculars: 53,03 m Extrem breadth: 14,03 m Beam: 6,71 m Depth: 2,90 m Draft: 1,22 m Main engine type: Boulton & Watt, Soho Output of main engine: 320 LE 1836-ÁRPÁD, DDSG First Danube Steamship Company Wien A1844-ÁRPÁD, Rebuilt Óbuda Shipyard of DDSG Budapest/Óbuda HUB:13,16m D:1,06m Disp:285t MP:320 LE ▼Lenght between perpendiculars: 56,98 m Extrem breadth: 13,16 m Beam: 7,01 m Depth: 3,05 m Draft: 1,06 m Displacement: 285 t Output of main engine: 320 LE 1852-Az első világháborúban megsemmisült.1877-1897-scrapped