Menü
Hajóregiszter logó
mégsem
Accept
Cookie settings
The hajoregiszter.hu website uses cookies for convenient operation. By continuing to use this site, you consent to the storage of cookies on your computer.

ÁRPÁD

  • Status:
    broken up
    1836-ÁRPÁD, Built DGT-ÁRPÁD class, side wheeler steam ship #1 Óbuda Shipyard of DDSG Budapest/Óbuda HU
    Az Óbudai Hajógyár első hajója, amelynek tervét angliai útján vásárolta Széchenyi, kor technikai színvonalának csúcsát képviselte. A hajó a Budapest Pozsony távot „mindössze” 24 óra alatt teljesítette, s ezzel korának egyik leggyorsabb magyar hajójának számított. A magyarok büszkesége volt továbbá, hogy az angol főgéppel felszerelt hajó magyar fából készült.
    L:56,09m B:14,03m D:1,22m MP:320 LE
    Length overall:56,09 m
    Lenght between perpendiculars:53,03 m
    Extrem breadth:14,03 m
    Beam:6,71 m
    Depth:2,90 m
    Draft:1,22 m
    Main engine type:Boulton & Watt, Soho
    Output of main engine:320 LE
    1844-ÁRPÁD, Rebuilt Óbuda Shipyard of DDSG Budapest/Óbuda HU
    B:13,16m D:1,06m Disp:285t MP:320 LE
    Lenght between perpendiculars:56,98 m
    Extrem breadth:13,16 m
    Beam:7,01 m
    Depth:3,05 m
    Draft:1,06 m
    Displacement:285 t
    Output of main engine:320 LE
    1852-Az első világháborúban megsemmisült.
    1877-
    1897-scrapped