Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
181
- 1965-181, Velencei Közlekedési Vállalat. IT
6 db-osra tervezett sorozat egyetlen megépült példánya. A dunai próbautakat követően közúton szállították Jugoszlávián keresztül, 1965 november 5-én érkezett meg Velencébe
1965-181, Velencei Közlekedési Vállalat.
A hajó kialakítása a speciális velencei közlekedési követelményeknek megfelelően történt ( pl. laguna hidak magassága) az Olasz Tengeri Regiszter felügyelete alatt. A kissé kiemelt kormányállás az elő utastér mögé került a motortér fölé, ahol a ki- és beszálláshoz szükséges szabad teret lehetett biztosítani.
A hajó minden tekintetben megfelelt a vevő igényeinek.A tervezett további megrendeléseket nem kaptuk meg, mert a „magyar” hajó beszerzése miatt a velencei hajógyárban kitört sztrájkok a város vezetését korábbi döntésének megváltoztatására kényszerítették
(Keszthelyi Tibor tervezőmérnök)
A hajó vonalvezetése (alacsony, íveletlen oldalú hajótest függőleges fartükörrel) miatt nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket ezért további példányok nem követték. (Gilberto Penzo: Vaporetti; 2004 "Aveva uno scafo di linea non felicissima, privo du insellatura tranne nel muscone dei prua simile ai V serie, seizioni di poppa piate con ampio specchio. Anche questo modello non ha avuto seguito.") Épült 1964, MHD Váci Gyáregység, Vác, HU Legnagyobb hossz: 21,5 m Hossz a függélyek között: 21,0 m Szélesség a főbordán: 3,80 m Oldalmagasság: 1,35 m Legnagyobb merülés: 1,27 m Vízkiszorítás: 25,0 t Főgép típus: Alfa Romeo 1627 MA Főgép teljesítmény: 144 LE Befogadó képesség: 150 fő