Magyar
  English
kep kep kep kep kep
fejkep
Young Richard Hajóépítő Telepe
Adatlap
Történet
Hajók
Ország:HU
Város:Balatonfüred
Aktív:1881-1885
Bár magyar arisztokraták (pl. Széchenyi Ödön) már korábban is tartottak vitorlásokat a Balatonon, a sportvitorlázás meghonosítása angolok nevéhez fűződik. Grossling angol főkonzul igen megkedvelte a Balatont, el is hozta Angliából 7 tonnás hajóját a KIRÁLYNŐ-t. Ugyancsak ő beszélte rá 1879-ben Young Richard neves hajóépítőt, hogy Balatonfüreden – az akkor már ismert nyaralóhelyen – létesítsen egy hajóépítő telepet. Az első faépület és sólya 1880-ban készült el, s még ebben az évben megépült az első vitorlás a SENTA is. Young 1881-re alkalmassá tette a partszakaszt nagyobb vitorlások vízrebocsátására, kihúzására és felkészült üzemszerű gyártásukra is. 1882-ben a Győri Csónakázó Egylet nagyszabású vitorlásversenyt rendezett, s itt mutatkoztak be először a kis üzem termékei. A verseny után fellendült a vízisport élet, s Young sorra kapta a megrendeléseket. 1883-ban többek között egy 8,5 tonnás kuttert épített, a SÁRGA RÓZSÁT, majd egy gőzhajót is a 14,5 tonnás CAME COQ-ot. Ez volt az egyetlen gőzös, amit Balatonfüreden épített. Javaslatára alakult meg a Stefánia Yacht Egylet 1884-ben, s ettől kezdve minden évben megtartották a klub regattáit. Young 1885-ben személyes okokból elhagyta az országot, amit a Stefánia Yacht Egylet vett át. Itt épült ismertebb hajók: MARISKA, JOLÁNTA, HABLEÁNY, VÉSZMADÁR, OLYAN NINCS, ILONA, MOSQVITO, SIÓ, SZÉLVÉSZ, BELROCK vitorlások 1883-CAME COQ gőzhajó
Jogutódok
Nincs adat!