Magyar
  English
kep kep kep kep kep
fejkep
Ganz és Tsa. Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár RT.
Adatlap
Történet
Hajók
Ország:HU
Város:Budapest/Újpest
Aktív:1911-1928
Az 1906-ban megindult hadihajógyártással kapcsolatos feladatok meghaladták a budapesti Danubius Hajógyár kapacitását. A Hitelbank ezért úgy vélte, hogy legjobban egy újabb fúzióval lehetne segíteni ezen. Mivel a Ganz és Tsa. Gépgyárral jó kapcsolatai voltak, s amellett leginkább a gépgyártást kellett erősíteni, 1911-ben a két nagy üzemet egyesítették. A hajógyár tehát ismét nevet változtatott, neve Ganz és Tsa. Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár RT. lett. Természetesen a Danubius fiumei üzeme, mely ekkor kb. 4000 főt foglalkoztatott, is az egyesült hajógyárhoz tartozott. Az 1911-es esztendő nemcsak azért volt jelentős, mert a megnövelte a termelékenységet, hanem azért is, mert ettől kezdve a hadihajók gépberendezéseit is önállóan tervezhette, sőt a Kőbányai úti telepükön a gépek gyártását is önállóan végezhette a gyár. A folyami egységek Budapesten, a haditengerészeti egységek és tengeralattjárók Fiuméban épültek. Az első világháború befejeztével a magyar hajóépítésnek egy nagy korszaka zárult le. A fiumei hajóépítő bázis elveszett. A Ganz-Danubius fiumei gyára, ahol évente 5000 vagon acélt dolgoztak fel, minden felszerelésével, félig kész hajóival olasz kézbe került. Megrövidült a hazai Duna szakasz. Hajógyáraink is teljesen elvesztették külföldi piacaikat. 1920-22-ben a kikötői öbölben még befejeztek néhány - még a háború alatt megkezdett gőzöst és motoros hajót - de hamarosan ezek a munkák is elfogytak. 1927-ben a Shlick-Nicholson Gép- és Hajógyár RT, a Lipták-féle gyár, valamint néhány kisebb műhely a Danubiusba olvadt. 1928-tól kezdve a gyár neve Ganz és Tsa. Villamossági-, Gép-, Waggon- és Hajógyár RT. 38 esztendő után a világhírnévre szert tevő "Danubius" elnevezés lemaradt a cégtábláról.
Jogelődök
Jogutódok

LI és III a Bem téri hajóállomáson 1960 körül.

Felvétel: Sándor György
Forrás: FORTEPAN
Képpozíció
Feltöltve: 2017. 05. 19. 17:17
Szerkesztő: Lajtai László

LI.

 

DEBRECEN őrnaszád, István király ünnepén, 1930. augusztus 20-án, Budapesten

Felvétel: Ifj. Fekete István gyűjteményéből
Forrás: Deák István
Feltöltve: 2017. 05. 10. 22:55
Szerkesztő: Kádár Zoltán

DEBRECEN

  

GYŐR őrnaszád, István király ünnepén, 1930. augusztus 20-án, Budapesten

Felvétel: Ifj. Fekete István gyűjteményéből
Forrás: Deák István
Feltöltve: 2017. 05. 10. 22:52
Szerkesztő: Kádár Zoltán

GYŐR

 

BADACSONY a folyamőrség kötelékében 1924-ben.

Feltöltve: 2017. 05. 08. 14:05
Szerkesztő: -kt-

BADACSONY

 

SZEGED folyami őrnaszád legénysége 1922-25 körül.

Feltöltve: 2017. 05. 08. 14:02
Szerkesztő: -kt-

SZEGED

 

VÉN DUNA 2017 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter -
Feltöltve: 2017. 04. 06. 18:58
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

VÉN DUNA

 

VÉN DUNA 2017 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter -
Feltöltve: 2017. 03. 29. 12:36
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

VÉN DUNA

 

A CSPD MORAVA gőzöse szabadítja le a jég által Pozsony térségében zátonyra nyomott SAZAVA gőzöst 1927 telén.

Forrás: FORTEPAN
Feltöltve: 2017. 03. 16. 19:47
Szerkesztő: - vas -

MORAVA

  

GYŐR, Budapest, 1929.

Forrás: FORTEPAN
Feltöltve: 2017. 03. 16. 19:25
Szerkesztő: - vas -

GYŐR

     

A BOSS 2017 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter -
Feltöltve: 2017. 02. 09. 12:56
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

A BOSS

 

A FELSZABADULÁS presszója 1965 körül az Al-Dunán, Újvidék környékén (magyar írókat vitt Belgrádba).

Felvétel: Hunyady József
Forrás: FORTEPAN
Feltöltve: 2017. 01. 23. 20:00
Szerkesztő: Lajtai László

FELSZABADULÁS

   

ELŐD Passauban 1936-ban.

Feltöltve: 2017. 01. 09. 12:05
Szerkesztő: -kt-

ELŐD

 

VÉN DUNA 2014 Budapest

Felvétel: Lovász Benedek
Forrás: Lobe97
Feltöltve: 2016. 12. 20. 11:34
Szerkesztő: Lovász Benedek

VÉN DUNA

 

FANNY 2016 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter -
Feltöltve: 2016. 12. 13. 01:44
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

FANNY

     

VÉN DUNA 2016 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter -
Feltöltve: 2016. 12. 13. 00:58
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

VÉN DUNA