Magyar
  English
fejkep
VISEGRÁD
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Épült1913, Swan Hunter and Wigham Richardson Ltd., Sunderland, GBR, #914
Legnagyobb hossz:75,10 m
Legnagyobb szélesség:10,43 m
Oldalmagasság:4,42 m
GRT:1204
Főgép típus:triplex gőzgép
Főgép teljesítmény:2600 LE
Holtvizi sebesség:17 csomó
Átépítve1930
Átépítve Cattaroban, új felépítményt és egy kéményt kap
GRT:1243
Főgép teljesítmény:2600 LE
Átépítve1952, Brodogaliste 3. Maja, Rijeka, YU
Legnagyobb hossz:80,75 m
Legnagyobb szélesség:10,39 m
Oldalmagasság:4,45 m
GRT:1323
Főgép teljesítmény:2600 LE
1913-VISEGRÁD, Magyar Horvát Tengeri Gőzhajózási RT, Fiume, AT-HU
1916-tól K.u.K. hadiszolgálat.
1919-VISEGRÁD, Francia Kormány, FR
1922-KARAGJORGJE, Jadranska Plovidba Soc. In Azioni di Nav., Susak, YS
1928-KARADJORDJE, u.a. tulajdonos, YS
1930. összeütközik a velencei "San Marco" társaság FRANCESKO MOROSINI gőzösével a Pasmann-csatornában a Babac-sziget mellett, utána kijavítják és némileg módosítják.
1941. 04. 12.-én Zlarin mellett aknára fut és elsüllyed (jugoszláv aknamezőn).
1952. novemberében kiemelik és Splitbe vontatják újjáépítésre.
1952-MORNAR, Jadranska Linijska Plovidba, Rijeka, YS
1955-PROLETERKA, Jadranska Linijska Plovidba (test egy része felújítva), Split, YS
1969. 12. 10.-én a Murter-szigettől dél-nyugatra megfeneklik.
1970. 02. 03.-án sikerül levontatni, eladják Splitbe a Brodospas cégnek bontásra
Nincs adat!

KARADJORDJE

Feltöltve: 2016. 02. 23. 19:53
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

  

A VISEGRÁD gőzös Fiuméban 1914-ben.

Forrás: -vas-
Feltöltve: 2015. 06. 29. 12:28
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

 

A KARADJORDJE ex VISEGRÁD gőzös az 1920-as évek elején még az Ungaro-Croata kéményszalaggal, de már átfestett névvel.

Forrás: -vas-
Feltöltve: 2013. 06. 25. 10:30
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

 

Hivatalos hajógyári fotó az Ungaro-Croata VISEGRÁD gőzöséről.

Forrás: Ian Rae
Feltöltve: 2013. 02. 13. 19:31
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

 

A VISEGRÁD gőzös.

Feltöltve: 2011. 09. 16. 14:18
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

 

A KARADJORDJE gőzös Splitben a 20-as években.

Forrás: -vas-
Képpozíció
Feltöltve: 2011. 07. 05. 12:27
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

 

A VISEGRÁD gyorsgőzös Gravosában egy 1914-es képeslapon.

Forrás: -vas-
Képpozíció
Feltöltve: 2011. 05. 26. 12:37
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

 

A VISEGRÁD gőzös Fiuméban a Fiumara-csatornában 1918-ban.

Forrás: Ebay.com
Feltöltve: 2010. 04. 07. 21:30
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

 

A VISEGRÁD gyorsgőzös egy háború utáni retusált képeslapon.

Forrás: -vas-
Feltöltve: 2010. 02. 18. 16:13
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

 

A VISEGRÁD gyorsgőzös.

Feltöltve: 2008. 12. 15. 21:25
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

 

A VISEGRÁD vízrebocsátási ceremóniája a Swan Hunter and Wigham Richardson, Neptune Yard, Low Walker on the Tyne üzemében 1913. július 8.-án.

Feltöltve: 2008. 10. 26. 22:50
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

 

Ernesto Gellner rajza a VISEGRÁD gőzösről.

Nereo Castelli szíves engedélyével.

Feltöltve: 2008. 08. 04. 11:37
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

 

A PROLETERKA gőzös. Vélhetően ez a hajó ihlette az olasz Fleur Jaeggi írónő "S.S. Proleterka" című könyvét.

Feltöltve: 2007. 08. 13. 14:55
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

  

A KARADJORDJE gőzös már Jadranska Plovidba flottájában.

Felvétel: Foto Ideal, Crikvenica, YU
Feltöltve: 2007. 08. 10. 12:20
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

 

PROLETERKA ex VISEGRÁD

Feltöltve: 2007. 02. 03. 22:18
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

 

KARADJORDJE ex VISEGRÁD az olasz MOROSINI gőzössel történt ütközést követően a Pasman csatornában a Babac-sziget mellett 1930-ban.(Neven Jerkovic, Ivo Batricevic, Marko Kurijonavic magángyűjteményéből)

Feltöltve: 2007. 01. 11. 11:13
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

    

Utolsó képek egyike Sveti Kajo-ból a bontóból: ennyi maradt az egykori VISEGRÁD-ból.

Feltöltve: 2006. 12. 01. 19:46
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD

   

VISEGRÁD

Feltöltve: 2006. 06. 27. 13:02
Szerkesztő: Drobni Nándor

VISEGRÁD

 

VISEGRÁD

Feltöltve: 2006. 01. 02. 14:30
Szerkesztő: -kt-

VISEGRÁD

 

A KARADJORDJE a két világháború között egy képeslapon. A hajót az 1930-as balesete után kijavították és némileg átalakították, ekkor lett egykéményes.

Forrás: -vas-
Feltöltve: 2005. 08. 04. 00:00
Szerkesztő: - vas -

VISEGRÁD