Magyar
  English
fejkep
VESTA exETELKA
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Besorolás: ETELKA típusú, egycsavaros tengeri (gőz) tankhajó
Callsign: JFRN
Állapot: szétbontva
Épült1892, Armstrong Mitchell & Co. Ltd., Newcastle, GBR, #598
Hossz a függélyek között:88,1 m
Legnagyobb szélesség:11,4 m
GRT:2373 g
Főgép típus:triplex gőzgép
Holtvizi sebesség:10 csomó
Befogadó képesség:3 fő
1892-ETELKA, Olajfinomító RT., Fiume, AT-HU
1896-ETELKA, Photogen Szállítási RT., Fiume, AT-HU
1909-VESTA, Osztrák-Magyar Császári és Királyi Haditengerészet (olajellátó hajó), Pola, AT-HU
1919-megadja magát Olaszországnak.
1923-MARTE, Regina Marina (Olasz Haditengerészet), IT
1926-PROCIONE, Soc. Nazionale Olii Minerali bérletében.
1929-PROCIONE, s/o. (A.G.I.P. managers)
1930-MARTE, visszaadják Olasz Haditengerészet szolgálatába.
1943 szeptemberében német erők lefoglalják.
1944 júliusában Livorno kikötőjének bejáratánál elsüllyesztik blokádként.
1947 májusában olaszok kiemelik és szétbontják.
Nincs adat!

Az ETELKA gőzös Fiuméban 1900 körül.

Forrás: croinfo.net
Feltöltve: 2016. 03. 06. 21:07
Szerkesztő: - vas -

ETELKA

    

Az ETELKA az Osztrák-Magyar Monarchia első és egyetlen tankhajója 1892 december 12.-én kötött ki először a fiumei kőolajfinomító kikötőjében 3500 tonna Batumiból származó nyersolajjal a tartályaiban.

Forrás: INA
Feltöltve: 2008. 08. 25. 23:48
Szerkesztő: - vas -

ETELKA

 

ETELKA Fiume kikötője előtt 1910-körül

Forrás: fotw.net
Feltöltve: 2008. 01. 27. 18:09
Szerkesztő: -kt-

ETELKA

 

ETELKA

Feltöltve: 2005. 04. 19. 00:00
Szerkesztő: Horváth József

ETELKA