Magyar
  English
fejkep
SZERHAJÓ III. exBF 2
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Besorolás: Gőzüzemű cölöpverő
Állapot: ismeretlen
Épült1927, Balatoni Kikötők m. kir. Felügyelősége, Siófok, HU
Legnagyobb hossz:30,45 m
Legnagyobb szélesség:6,88 m
Oldalmagasság:2,00 m
Legnagyobb merülés:0,47 m
Vízkiszorítás:64,75 - t
Főgép típus:Menck-Hambrock
Főgép teljesítmény:18 LE
Átépítve1955, Balatoni Hajózási Nemzeti Vállalat Hajóépítő Üzeme, Balatonfüred, HU
fa szerkezetű cölöpverő tornyot új, acélszerkezetű toronyra cserélik
1927-BF 2., Balatoni Kikötők m. kir. Felügyelősége.
Nem önjáró úszómunkagép, Menck-Hambrock /Hamburg/ gyártmányú gőzüzemű cölöpverő berendezéssel. (A gőzüzemű darut és cölöpverőfejet magába foglaló fatornyot korábban a BGRT-től bérelt »BGRT II.« számú fauszályra telepítette a felügyelőség) Az 1927-ben épült új vas hajótestre nem csak a gőzüzemű darut és cölöpverő fejet magába foglaló 16 méter magas fa tornyot telepítették át, hanem az új hajót, annak első harmadában egy 1,5 tonna emelőképességű uszálydaruval is felszerelték, amely kézi hajtással üzemelt.
1948-BF 2, Székesfehérvári Vízgazdálkodási Körzet Balatoni Kirendeltsége
1950-SZERHAJÓ III., Balatoni Hajózási Nemzeti Vállalat (Budapest) Siófoki Kirendeltsége, Siófok
1955-SZERHAJÓ III., MAHART Magyar Hajózási Részvénytársaság (Budapest) Balatoni Kirendeltsége, Siófok. Korszerűsítés; a fa szerkezetű cölöpverő tornyot új, acélszerkezetű toronyra cserélik
1964-SZERHAJÓ III., MAHART Magyar Hajózási Részvénytársaság (Budapest) Balatoni Hajózási Üzemigazgatóság, Siófok
1979-selejtezve. A hajótestet kikötőpontonnak értékesítették Mohácsi Révhajózási Vállalatnak. Az acél daru/cölöpverő torony és a gőz működtette cölöpverő fej hulladékvasként értékesítve. A gőzgép meghajtású cölöpemelő csörlőjét átépítették dízelmeghajtásúra, amit a kézi működtetésű horgonyemelő berendezéssel, a kézi működtetésű négy lavírcsörlővel, valamint az ugyancsak kézi működtetésű uszálydaruval beépítettek az 1978/1979-ben a MAHART Vezérigazgatóság beruházásában Siófokon a MAHART Balatoni Hajózási Üzemigazgatóság műhelyében épült új SZERHAJÓ-ba.

Forrás: Deák István, Siófok
Nincs adat!

A Balatoni Kikötők m. kir. Felügyelőség BF 2 jelű munkahajója 1932. szeptember12-én kiemeli a siófoki kikötő előtt 1932. szeptember 11-én, erősen hullámzó vízre leszállás közben felborult Junkers A-50 Junior típusú kétüléses, HA-JAC lajstromjelű, BALATON egyedi nevű hidroplánt.

Felvétel: Ifj. Fekete István nyomán
Forrás: Deák István
Feltöltve: 2019. 11. 11. 16:57
Szerkesztő: Kádár Zoltán

BF 2

 

BF 2 kiemeli a Balatonból a szerencsétlenül járt "Tisza" nevű Junkers A50 Junior hidroplánt 1934-ben

Felvétel: Korbuly
Forrás: FORTEPAN
Feltöltve: 2019. 10. 28. 21:44
Szerkesztő: Kádár Zoltán

BF 2

 

MAHART SZERHAJÓ III. (ex BF.2.) gőzüzemű úszómunkagép 1963, Siófok.

Forrás: Deák István
Feltöltve: 2017. 04. 23. 22:33
Szerkesztő: Kádár Zoltán

SZERHAJÓ III.

 

A SZERHAJÓ III. már vas cölöpverő toronnyal 1965 telén a siófoki kikötőben, a hajózsilip felvízi öblében, előtérben a JÓKAI motoros.

Felvétel: UVATERV
Forrás: FORTEPAN
Feltöltve: 2016. 04. 21. 23:00
Szerkesztő: Kádár Zoltán

SZERHAJÓ III.

 

BF 2, gőzüzemű cölöpverő a Balatongyöröki kikötő építésekor 1939-ben.

Feltöltve: 2013. 05. 21. 15:15
Szerkesztő: -kt-

BF 2